StoryEditor

Volkswagen a Toyota zaznamenali v roku 2023 pokles podielu na čínskom trhu

10.01.2024, 15:09
Autor:
TASRTASR

Zatiaľ čo čínske podniky VW a Toyoty patrili medzi 10 najväčších výrobcov automobilov z hľadiska celkového predaja, v segmente elektrických vozidiel sa do prvej desiatky nedostali.

Poprední svetoví výrobcovia áut - nemecká skupina Volkswagen (VW) a japonská Toyota, zaznamenali v minulom roku pokles podielu v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete. Ukázali to v stredu údaje čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov (CPCA), podľa ktorých zahraničné automobilky strácajú v prospech čínskych rivalov. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Podľa CPCA dva spoločné podniky Volkswagenu v Číne s FAW a SAIC dosiahli v roku 2023 spoločný podiel na čínskom trhu vo výške 14,2 percenta, čo je pokles zo 14,8 percenta v roku 2022. Podiel spoločných podnikov Toyoty s GAC a FAW sa znížil na 7,9 percenta z 8,6 percenta v roku 2022.

Na porovnanie, čínsky výrobca elektrických vozidiel BYD, ktorý vo 4. štvrťroku zosadil z trónu Teslu ako najväčšieho predajcu elektromobilov na svete, vlani zvýšil svoj podiel na domácom trhu na 12,5 percenta z 8,8 percenta v roku 2022.

Zatiaľ čo čínske podniky VW a Toyoty aj v minulom roku patrili medzi 10 najväčších výrobcov automobilov z hľadiska celkového predaja, v segmente elektrických vozidiel sa do prvej desiatky ani nedostali. BYD a Tesla boli dvoma najväčšími výrobcami elektromobilov v Číne.

Tieto čísla sú ukážkou toho, ako zahraniční výrobcovia áut strácajú v Číne pôdu pod nohami v prospech miestnych rivalov. Majú problémy dobehnúť ich pri prechode na elektrické vozidlá uprostred hrozivej cenovej vojny a spomaľujúceho sa dopytu, keď sa zotavovanie čínskej ekonomiky z dôsledkov pandémie ochorenia COVID-19 zadrháva.

V minulom roku vzrástli dodávky batériových elektrických vozidiel Volkswagenu v Číne o 23,2 percenta na 191.800, zatiaľ čo globálny predaj sa zvýšil o 1,6 percenta na 3,2 milióna áut.

Nemecká automobilka pri prechode na výrobu elektromobilov v Číne stavila na miestne partnerstvá. V júli uzavrela dohodu so spoločnosťou Xpeng, jedným z menších čínskych výrobcov elektromobilov.

01 - Modified: 2024-01-10 16:30:00 - Feat.: 1 - Title: Ber, kým stimuly dávajú 02 - Modified: 2024-01-10 14:23:54 - Feat.: 1 - Title: Parkovanie v Bratislave bolo zadarmo. Systém zlyhal, kontroly zrušili 03 - Modified: 2024-01-10 11:30:07 - Feat.: 0 - Title: Slovenská ekonomika pod tlakom: Optimalizácia nákladov a budúcnosť logistiky v ťažkých časoch 04 - Modified: 2024-01-10 14:58:34 - Feat.: 1 - Title: Odborníci sa pri žilinskej Kii zhodujú. Daňové prázdniny pripútajú automobilku k Slovensku 05 - Modified: 2024-01-10 09:39:12 - Feat.: 1 - Title: Putin silnie, Rusko potrebujeme, píše Fico. Ukrajina už nie je schopná ofenzívy, myslí si 06 - Modified: 2024-01-15 10:00:02 - Feat.: 0 - Title: Máte zdravotné postihnutie? V týchto prípadoch máte nárok na kompenzácie
01 - Modified: 2024-11-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Bude nakoniec všetko úplne inak? Ropa môže dostať druhú šancu, gigantom vyčítajú sabotáž 02 - Modified: 2024-11-20 21:12:00 - Feat.: - Title: Minister Blanár v Lichtenštajnsku rokoval o ekonomickej spolupráci, témou bola aj Ukrajina 03 - Modified: 2024-11-20 07:56:00 - Feat.: - Title: Čína dúfa, že Nemecko by jej mohlo pomôcť vyriešiť clá na jej elektromobily v Európskej únii 04 - Modified: 2024-11-20 07:26:19 - Feat.: - Title: Ceny ropy sa takmer nemenia, Brent sa drží na úrovni 73 dolárov za barel 05 - Modified: 2024-11-19 12:52:06 - Feat.: - Title: Podnikanie je hlavný rozdielový faktor ekonomických systémov pred a po roku 1989
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
21. november 2024 18:27