Nadnárodná automobilka Stellantis predstaví nové modely dodávok, servisné balíčky i novú obchodnú jednotku. Na trh dodá 12 nových dodávok vo všetkých segmentoch a elektrické modely so zvýšeným dojazdom.
Štvrtá najväčšia automobilka na svete to uviedla vo svojom dnešnom oznámení s tým, že chce posilniť postavenie na trhu s úžitkovými vozidlami.
Stellantis, ktorý združuje značky Citroën, Fiat, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall, rozšíri aj ponuku dodávok s vodíkovými palivovými článkami.
Do konca roka majú byť všetky dodávky prepojené sieťou a od roku 2026 pripravené aj na mobilné aktualizácie. Firma totiž chce mať príjmy nielen z predaja vozidiel, ale aj zo sieťových služieb.
Stellantis plánuje konsolidovať svoje podnikanie v oblasti úžitkových vozidiel pod hlavičkou obchodnej jednotky Pro One. Obchod s úžitkovými vozidlami už dnes tvorí tretinu čistých tržieb spoločnosti s 1,6 milióna predaných vozidiel ročne.
Cieľom podniku je do roku 2030 tento podiel oproti roku 2021 zdvojnásobiť a dosiahnuť to, aby 40 percent predaných vozidiel tvorili elektromobily. Okrem toho firma očakáva, že jej prepojené služby prinesú tržby päť miliárd eur.