StoryEditor

Poslanec OĽANO vyzval Sulíka na "rozumnú" podporu elektromobility

21.07.2022, 16:10
Autor:
TASRTASR

Peter Kremský výzvou reagoval na informácie o zámere Ministerstva hospodárstva použiť časť nevyčerpaných eurofondov na dotácie elektromobilov a plug-in hybridov.

Predseda Výboru pre hospodárske záležitosti Národnej rady Peter Kremský (OĽANO) vyzval ministra hospodárstva Richarda Sulíka (SaS), aby nepremrhal peniaze a dotácie na podporu elektromobility využil rozumne.

Rezort hospodárstva by sa mal podľa Kremského zamerať na taxikárov, rozvozcov jedla a kuriérske spoločnosti, ale aj na nákup elektroautobusov a rozširovanie nabíjacích staníc mimo Bratislavy. Vo štvrtok o tom informovalo hnutie OĽANO.

Kremský výzvou reagoval na informácie o zámere Ministerstva hospodárstva použiť časť nevyčerpaných eurofondov na dotácie elektromobilov a plug-in hybridov.

Určite je to dobrá správa. Minister Sulík by sa už mal konečne prestať sústreďovať len na vodík a sledovať európske trendy. Kľúčové však bude, ako sa tieto financie využijú," uviedol Kremský.

"Ak sa to skončí najmä pri dotáciách na súkromné autá za zhruba 50-tisíc eur, bude to ďalšia premrhaná príležitosť. Rozdávať európske peniaze bohatým, ktorí si kupujú tretie a štvrté drahé auto do rodiny, je nezodpovedné," dodal.

Rozumným riešením je podľa šéfa hospodárskeho výboru zamerať sa na podporu dodávkových automobilov a vozidiel na dopravu osôb a tovarov, ktoré jazdia väčšinou v mestách a ich okolí a denne najazdia okolo 300 kilometrov. Ide najmä o kuriérov, rozvoz jedál a iných výrobkov, taxikárov, servisných mechanikov, vozidlá pošty či mestských a verejných organizácií.

Títo podnikatelia podľa Kremského často používajú staré autá s naftovým motorom, ktoré vytvoria veľkú časť emisií plynov a pevných častíc v mestách. Dôležitá je tiež podpora mestských a súkromných dopravcov pri nákupe elektrických autobusov a minibusov.

"Sústredenie pomoci do týchto oblastí zabezpečí, že podporené vozidlá budú naplno vyťažené, využijú noc na nabíjanie v depách a garážach, pričom ich dojazd postačuje na mestskú a prímestskú prevádzku. To zníži emisie v husto obývaných zónach a potrebu fosílnych palív, ktoré sa na Slovensko dovážajú najmä z Ruska," očakáva Kremský.

Ďalšou oblasťou, kde by mala podpora smerovať, je podľa neho rozširovanie siete nabíjacích staníc, ktorých je nedostatok najmä v menších mestách na strednom a východnom Slovensku.

To bráni rozvoju elektromobility, ale aj cestovného ruchu v lokalitách, kde za nabíjačkou treba cestovať aj 50 a viac kilometrov. "Dôležité je podporovať najmä inštalovanie rýchlonabíjacích staníc, ktoré obslúžia viac zákazníkov," myslí si predseda hospodárskeho výboru.

01 - Modified: 2024-11-18 15:58:34 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia pre elektromobilitu a hasičský zbor budú spolupracovať pri bezpečnosti elektromobility 02 - Modified: 2024-11-07 09:27:12 - Feat.: - Title: Elektromobilita má budúcnosť, nie však vynútenou reguláciou, vyhlásil Pellegrini 03 - Modified: 2024-10-28 18:32:10 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Legendárny podnik začína na Záhorí s náborom ľudí. Tí majú elektrifikovať bratislavský luxus 04 - Modified: 2024-10-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Petr Fiala: Európa sa musí prebudiť, inak neprestane zaostávať 05 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
22. november 2024 01:16