HN sú už tradične mediálnym partnerom podujatia.
Aj vy môžete nominovať svojho favorita prostredníctvom nominačného formulára na stránkach www.eypodnikatelroka.sk alebo zaslaním emailu na adresu Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..
HN vám pri tejto príležitosti prinášajú archívne rozhovory s víťazmi z minulých ročníkov. Slovenskými EY Podnikateľmi roka 2014 sa stali Alexander Varga a Eva Stejskalová, spoluzakladatelia spoločnosti MicroStep. „Inovácie sú dôležité, pretože vedú k novým sofistikovaným produktom s vyššou pridanou hodnotou. Nie je to len hrubá výroba, človek má radosť z tvorby takéhoto produktu,“ povedal Varga v rozhovore pre HN v marci 2015, keď ho spolu so Stejskalovou porota zvolila za EY Podnikateľa roka.
Vaša firma sa riadi heslom, že inovácie sú dôležitejšie než tržby. V čom vidíte význam inovatívneho výskumu?
Najmä v tom, že práve inovácie vedú k novým sofistikovaným produktom s vyššou pridanou hodnotou. Nie je to len hrubá výroba. Človek má radosť z tvorby takéhoto produktu.
Začínate mať úspechy aj v robotike...
Áno, čoraz viac pôsobíme v oblasti robotických aplikácií. Samozrejme, treba sa na to pozerať v súvislosti s naším hlavným zameraním, teda rezaním materiálov energolúčovými technológiami – plazmou, laserom či vodným lúčom.
Kde všade sa môžeme s vašimi výrobkami stretnúť?
Naše stroje pracujú v širokých odvetviach priemyslu – v lodeniciach, strojárstve, výrobe oceľových konštrukcií, ale aj nákladných áut, bagrov či žeriavov. Teda všade, kde na vstupe treba deliť materiály. Každý stroj je zvarený zo železa a aby sa dal zvariť, treba jednotlivé diely vyrezať.
Do ktorých krajín vyvážate svoje produkty?
Sme aktívni hlavne v Európe, Rusku a na Blízkom východe. V Nemecku predáme 35 percent strojov. Celkovo sme vlani predali 187 strojov v cene 26 miliónov eur. Toto číslo pritom rastie.
Máte už predstavu, na aké trhy sa vaša firma bude snažiť uberať v budúcnosti?
Samozrejme, chceme ďalej expandovať a zatiaľ sa nám darí. Momentálne sa snažíme viac preniknúť na trhy v USA, Kanade, Austrálii aj Číne.
Pociťuje spoločnosť výkyvy na trhu?
Áno, niekedy ten nárast zastane, povedzme na rok, potom zase pokračuje. Je to dané najmä tým, že nové stroje kupujú zákazníci, ktorí chcú investovať a rozširovať výrobu. Takže predaj súvisí s celkovou atmosférou v priemysle.
Pavel Novotný