Návštevnosť kín CINEMAX v roku 2022 dosiahla vyše 1,8 milióna divákov. Ako sa vyvíja návštevnosť v tomto roku? Chodia ľudia do kina viac ako v minulom roku?
Návštevnosť našich kín má v tomto roku rastúci trend. Len za prvé 3 mesiace v roku 2023 navštívilo kiná CINEMAX takmer 600 000 divákov, čo v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2022 predstavuje nárast takmer 40% a jednu tretinu z celkovej návštevnosti minulého roka. Veľmi sa tešíme, že sa kino ako jeden z najatraktívnejších spôsobov trávenia voľného času teší veľkej obľube a popularite v radoch divákov.
Aké filmy sa za prvý kvartál tohto roka tešili v kinách CINEMAX najväčšiemu diváckemu záujmu?
Bolo ich niekoľko, ktorým sa fantasticky darilo, ale prvú päťku tvoria:
Avatar: Cesta vody, Kocúr v čižmách: Posledné želanie, čierna komédia Invalid, Marvelovka Ant-Man a Wasp: Quantumania a tretí film série Magic Mike s podtitulom Posledný tanec.
Čo nás v tomto roku ešte len čaká, na čo sa diváci môžu tešiť v blízkej dobe? Aké sú vaše očakávania návštevnosti pre rok 2023?
Predpokladáme, že tento rok bude z pohľadu ponuky filmov fantastický. Plán filmových premiér totiž hovorí jasnou rečou. Čaká nás v poradí už desiaty film série Rýchlo a zbesilo, Mission: Impossible Odplata - Prvá časť, komiksovky ako Strážcovia Galaxie 3, Flash, Aquaman a stratené kráľovstvo, očakávané sci-fi Duna: Časť druhá, disneyovské rozprávky Malá morská víla, Elementy, tretia časť animovaného filmu Trollovia, mimoriadne úspešná Labková patrola vo veľkofilme a mnoho ďalších očakávaných filmov. V predikciách návštevnosti pre tento rok v kinách CINEMAX sa hýbeme v intenciách 2,3 – 2,5 milióna divákov. Rok 2023 vyzerá vynikajúco nielen z pohľadu divákov a návštevníkov kina, ale aj z pohľadu marketérov, využívajúcich kiná v komunikácii.
Ako na tieto skutočnosti reagujú zadávatelia reklamy?
Veľmi pozitívne - kino bolo a stále je čoraz atraktívnejšie pre zadávateľov reklamy. V porovnaní s ostatnými mediatypmi sa so zadaniami na kinoreklamu doslova „hráme“ – štandardne, ale aj neštandardne a atypicky. Nie sme len médium, ale sme do veľkej miery aj kreatívci, ktorí sa v prvom rade snažia počúvať potreby klientov a vymyslieť im taký mix tailor made aktivít, ktoré budú z pohľadu efektivity a zásahu v kinách čo najviac viditeľné a zapamätateľné.
Pre rok 2023 máme v predaji kinoreklamy pomerne ambiciózne ciele.
Keď hovoríte o atypických formátoch, znamená to, že klienti v kinách využívajú aj iné formy komunikácie, ako je štandardná spotová kampaň?
Aj štandardný reklamný spot môže v kinách navodiť pocit neštandardu – celkový feeling zo sledovania reklamy na veľkom plátne je omnoho emotívnejší, dostáva sa vám pod kožu a vryje sa do pamäte lepšie ako pri sledovaní iných audiovizuálnych reklám – v kine je ten obrazový a zvukový zážitok jednoducho bezkonkurenčný. Kreatívny spot na veľkom kinoplátne pôsobí úplne iným dojmom ako v iných typoch reklamných kanálov. Pri pozeraní reklamy v kine vás nič nevyrušuje, nevenujete sa iným paralelným činnostiam a ste plne koncentrovaní a sústredení na dianie na plátne. Naša ponuka pritom nezahŕňa len reklamu na plátne, ale aj v digitálnych obrazovkách, branding priamo v sálach, vo foyer kina či na pokladniach. Pri aktivitách mimo plátna úplne upúšťame uzdu fantázie a nechávame jej voľný priebeh, keďže nikde inde sa to nedá tak tvorivo uchopiť a uletieť si s nápadmi ako práve v kinách CINEMAX. A práve v neštandarde kina je najväčšia mediálna sila.
Máte tieto tvrdenia o tom, že pri sledovaní reklamy v kine diváka nič nevyrušuje, aj podložené niečím konkrétnym – prieskumy, štúdie a podobne?
Samozrejme. Koncom roka 2022 realizovala výskumná agentúra Go4insight exkluzívne pre sieť kín CINEMAX prieskum o vnímaní kinoreklamy. Z výsledkov vyplýva, že kinoreklama je najakceptovateľnejšou formou reklamy z hľadiska diváckeho vnímania. Ak porovnáme akceptáciu videoreklamy v kine, na internete a v televízii, jednoznačne najviac akceptovateľná je práve kino reklama, s výrazným odstupom od ostatných dvoch video media typov. Kľúčovou výhodou kinoreklamy je podstatne vyššia pozornosť, ktorú jej diváci venujú.
A čo tvrdenie, že reklamy v kinách ľudia nepozerajú, lebo dobiehajú do kinosály na poslednú chvíľu, keď už začína filmové predstavenie?
Stretávame sa u zadávateľov reklamy aj s týmto tvrdením, ktoré s radosťou negujeme. V spomínanom prieskume sme sa pýtali respondentov aj na túto otázku a odpoveď je jednoznačná – až 97 % divákov sedí v kinosále pred oficiálnym začiatkom filmového predstavenia a naplno tak vníma ako komerčnú, tak aj filmovú reklamu.
Blížia sa parlamentné voľby, začína sa rozbiehať predvolebná kampaň – máte skúsenosti aj s politickou reklamou?
V našich kinách sme pripravili stovky komerčných, charitatívnych či osvetových kampaní. Spolupracujeme aj so štátnymi inštitúciami a komunikačne sme pokryli už aj politické kampane - parlamentné, komunálne či prezidentské voľby
Takže áno, máme skúsenosti s komunikáciou aj pre subjekty z tohto segmentu.
CINEMAX je známy aj tematickými premietaniami, akciami pre špeciálne cieľové skupiny. Čo vie popri klasickej kinoreklame klientom ponúknuť?
Mimoriadny divácky zážitok a vizibilitu značky vyvoláva partnerstvo klientov na našich špeciálnych eventoch, ako je napríklad nesmierne populárna, pravidelne vypredaná Babská jazda, začali sme aj s projektom pre mužov s názvom Pánska jazda, začiatkom apríla sme vypredali akciu Rodinná nedeľa s filmom SUPER MARIO BROS. vo filme, máme za sebou vypredané turné populárnej detskej dvojice PACI PAC. Pre divácky náročnejších divákov máme v portfóliu sekciu ARTMAX.
Sekcia ARTMAX ponúka divákom kultúrny zážitok z divadiel a koncertných pódií z celého sveta, priame prenosy či záznamy baletných a operných titulov, koncerty klasickej a modernej hudby.
Skvelým zážitkom sú i komentované výstavy zo svetových galérií. Pre divákov, ktorí sa radi vzdelávajú, máme v ponuke rôzne vedecké, historické a umelecké dokumenty plné zaujímavých faktov a exkluzívnych záberov, ktoré nikde inde neuvidia.
Dôležitou súčasťou projektu ARTMAX sú tiež umelecké filmy, ktoré netradičným spôsobom poukazujú na rôzne spoločenské témy a ktoré sa svojím artovým spracovaním snažia osloviť špecifický okruh divákov.
Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou CINEMAX.