Športovo-úžitkové vozidlá, segment, ktorý si za posledných niekoľko rokov ukrojil obrovskú porciu pozornosti u zákazníkov a dokázal svojou stúpajúcou popularitou do veľkej miery transformovať portfóliá značiek. Inak tomu nie je ani u francúzskej automobilky Peugeot, ktorá vo svojej ponuke disponuje hneď niekoľkými zástupcami z radov SUV.
Najnovší prírastok sa však od súrodencov odlišuje a svojim tvarom spája v podstate viacero segmentov do jediného atraktívneho výsledku. Horúca novinka Peugeot 408 totiž kombinuje tvary SUV, crossovera, kupé i liftbacku do komplexného balíka, ktorý ulahodí aj tým, ktorí sa už bežných športovo-úžitkových vozidiel „prejedli“. Zároveň ide o model, ktorý sa stáva spojkou medzi érou konvenčných spaľovacích a plne elektrických áut.
Život s rodinou? Žiadny problém
Absolútne kľúčovým je u nového Peugeotu 408 dizajn, na ktorom stavia svoj image a zbraň pre pritiahnutie sympatií zákazníkov. Prednú časť zdobí nielen masívna maska chladiča s novým logom značky, ale taktiež typické vertikálne denné svetenie, veľké otvory v nárazníku a označenie mena na kapote. Model má štíhlu a elegantnú siluetu, čo zlepšuje mimo vizuálneho dojmu i aerodynamickú účinnosť, ktorá bola spolu s efektívnym pohonom dôležitým bodom pri vývoji auta.
Zadok s užšie tvarovanou strechou a širšou spodnou časťou navodzuje agresívny dojem, strecha smerom dozadu klesá na štýl verzií kupé, dopĺňajú ju dva „hrby“ strešného spojlera nad zadným oknom, pričom piate dvere sú zakončené efektnou odtrhovou hranou.
S celkovou dĺžkou 4,69 metra a rázvorom až 2,79 metra „štyristoosmička“ ponúkne priestranný druhý rad so 188 milimetrami priestoru na nohy, takže sa bezproblémovo vyrovná aj s úlohou rodinného auta. Veľkoryso dimenzovaný je aj kufor s veľkým nakladích otvorom a objemom 536 litrov, ktorý možno po sklopení zadných sedadiel zväčšiť až na 1 611 litrov.
V rámci vzdušnej kabíny padnú vhod špičkovo tvarované sedadlá a vodičovi i pasažierom robí spoločnosť najnovšia generácia PEUGEOT i-Cockpit, ktorý rozpoznateľný podľa kompaktného zrezaného volantu, digitálnej prístrojovej doske (môže disponovať aj 3D zobrazením) a masívnej obrazovke v centre prednej časti interiéru. Vítanou vychytávkou je možnosť navoliť si niekoľko personalizovaných skratiek na päticu ikoniek pod displejom infotainmentu, čo uľahčí orientáciu a nastavenie funckií počas jazdy.
V kokpite sa kladie dôraz na kvalitu materiálov, spracovanie a konektivitu s najnovšími technológiami. Asistenčné systémy vodiča poháňané šiestimi kamerami a deviatimi radarmi spríjemňujú jazdu a robia ju bezpečnejšou. Využívať možno adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla do vzdialenosti až 75 metrov, ale taktiež funkciu z prémiových vozidiel v podobe nočného videnia.
Paleta motorizácií dáva na výber
Ako sme spomínali, Peugeot 408 bude v ponuke počas transformácie značky a postupnom prechode zo spaľovacích na elektrické pohony vozidiel. Odráža sa to aj na ponuke motorizácií, z ktorých si zákazníci môžu vyberať. Stále je tu možnosť voľby klasického prevedenia s konvenčným spaľovacím benzínovým motorom.
Tým je 1,2-litrový štvorvalec Puretech, naladený na maximálny výkon 96 kW (130 koní) a krútiaci moment siaha na hodnotu 230 Nm. Manuálnu prevodovku v ponuke nenájdete, jedinou možnosťou je kombinácia s komfortným osemstupňovým automatom EAT8 a pohonom iba prednej nápravy. So svetlou výškou na úrovoni 188 mm (u plug-in hybridov 189 mm) pritom môžete príležitosti zavítať bez obáv aj na nespevnené úseky ciest.
Ďalšia dvojica možností je už plug-in hybridná, teda elektrifikovaná a nabíjateľná z externej siete. Na výber je dvojica výkonových prevedení, skromnejšia HYBRID 180 a silnejšia HYBRID 225. V oboch prípadoch je základom 1,6-litrový spaľovací benzínový štvorvalec, ktorého výkon je 110 kW (150 koní) u slabšej alebo 132 kW (180 koní) u vrcholnej motorizácie.
Systém dopĺňa vždy aj elektromotor s výkonom 81 kW (110 koní), vďaka ktorému sa finálne parametre dostávajú na veľmi slušnú hodnotu 133 kW (180 koní) alebo 165 kW (225 koní), plug-in hybridy sú pritom spriahnuté s pohonom výhradne predných kolies a automatickou e-EAT8 prevodovkou.
Oproti čisto spaľovacej motorizácii Puretech 130 sa pôvodne 52 litrová palivová nádrž zmenšila na 40 litrov, za čo môže prítomnosť 12,4 kWh batérie. Sériovo je k dispozícii 3,7 kW palubná nabíjačka, za príplatok možno zvoliť aj výkonnejšiu 7,4 kW nabíjačku – vtedy nabijete model skrz wallbox za 1,40h. Dojazd sa hýbe od 61 do 72 kilometrov, podľa prostredia jazdy.
Klasická konvenčná motorizácia vás vyjde s výbavou ALLURE na minimálne 31 990 eur s už i tak pomerne bohatou výbavou. S vrcholným stupňom GT je to potom 36 690 eur. Slabší plug-in hybrid začína v základe na sume ALLURE na sume 40 990 eur, výkonnejšie prevedenie je spojená až so strednou výbavou ALLURE PACK a to od 43 990 eur.