Milan Šlosár, finačný sprostredkovateľ FinGO.sksnímka: Milan Strapko
StoryEditor

Málo ľudí si dnes dokáže nastaviť dlhodobé finančné priority

20.09.2022, 00:00

Ľudia chcú najčastejšie riešiť konkrétne situácie ako bývanie či kúpa auta. Málo z nich sa však dokáže pozrieť na svoje peniaze komplexne, uvádza v rozhovore pre HN finančný sprostredkovateľ Milan Šlosár, ktorý od roku 2019 spolupracuje so spoločnosťou FinGO.sk.

Spoločnosť FinGO.sk vás viackrát ocenila ako jedného z najlepších maklérov. Čo stojí za vaším úspechom?

Ak chce sprostredkovateľ dosiahnuť želané výsledky, je kľúčové, aby si vybudoval vzťahy s klientmi založené na vzájomnej dôvere. To vám v dlhodobom horizonte umožní urobiť pre nich veľa finančne prospešných zmlúv. Klient musí cítiť, že ste tu pre neho, hľadáte mu najlepšie riešenie porovnávaním produktov, ich výhod aj nevýhod. Vytvoriť si takýto vzťah vyžaduje predovšetkým častý kontakt, vytrvalosť a trpezlivosť. Podstatnou zložkou úspechu je nepochybne aj neustále vzdelávanie sa, keďže produkty podliehajú neustálym zmenám a inováciám.

Ako dlho už pôsobíte v tomto broker poole?

Do spoločnosti FinGO.sk som prestúpil na jar 2019 a po troch rokoch môžem povedať, že mi vzájomná spolupráca výrazne pomohla k zvyšovaniu mojej produkcie. Rozhodnutie prísť do tohto broker poolu sa určite ukázalo ako správne. Oceňujem hlavne zameranie spoločnosti na maximálnu podporu sprostredkovateľov z hľadiska odborného, technického aj marketingového.

Môžete byť konkrétnejší?

V prvom rade ide o prístup ľudí na centrále a ľudské kapacity, ktoré sa venujú všetkým podporným činnostiam. Toto v predchádzajúcom MLM systéme (Multi level marketing alebo sieťový marketing, pozn. red.) nedosahovalo ani zďaleka takúto úroveň. Taktiež mám pocit, že sprostredkovatelia spolupracujúci s FinGO.sk sú väčšinou ľudia s vlastnou vnútornou motiváciou a nie sú pre nich potrebné silne motivačné školenia, ktoré majú v spomínanom systéme výrazné zastúpenie.

Akú podporu vám ešte FinGO.sk poskytuje?

Pre mňa je neoceniteľná pomoc celej centrály. Okrem profesionálneho odborného zázemia výborne funguje administratíva spracovania produkcie či provízií. Rád by som tiež vyzdvihol aplikácie, ktoré mi pomáhajú pri prepočtoch a neraz aj pri bezpapierovom uzatvorení zmluvy na stretnutí s klientom.

Spomenuli ste predošlý MLM systém. Vidíte tu aj iné rozdiely?

Pri porovnaniach MLM a broker poolov som často počul, že MLM vie pre svojich spolupracovníkov zabezpečiť lepšie školenia a vzdelávanie. Po skúsenostiach s FinGO.sk som svoj názor pozmenil. Taktiež aj nastavený provízny systém s vyplácaním provízií dvakrát do mesiaca je niečo, čo tiež stojí za zmienku v porovnaní s tým, čo som zažil predtým. Vďaka spomínaným podmienkam sa vo FinGO.sk môže každý maklér z pohľadu vlastného podnikania cítiť ako „ryba vo vode“.

Od začiatku vo FinGO.sk aktívne využívate aj Trhovisko. Ste s ním spokojný?

Trhovisko ma milo prekvapilo a od začiatku mi prinášalo nové obchodné príležitosti. Pomáhalo mi vypĺňať nevyužitý pracovný priestor v čase, keď som nemal veľa svojich nových klientov, prípadne požiadavky od tých stálych. Okrem iného ma Trhovisko vďaka získaným kontaktom udržuje v pracovnom nasadení a neraz narazím na situácie, s ktorými sa stretávam prvýkrát a musím si rozšíriť svoje znalosti, aby som vedel klientovi poskytnúť správne riešenie.

image

Milan Šlosár, finačný sprostredkovateľ FinGO.sk

snímka: Milan Strapko

Sú online klienti, ku ktorým sa dostanete, v niečom iní?

Klienti z Trhoviska sú v prvom rade cudzí ľudia, s ktorými na začiatku nemáte ako osoba žiadny vzťah. Práve preto je práca kontaktného centra pri ich oslovovaní nenahraditeľná. Keď už klientom voláme my, máme o nich základné informácie a nemusíme absolvovať celú úvodnú časť toho nepríjemného telefonického rozhovoru, keď voláte cudziemu klientovi prvýkrát. Čiže naozaj sú už „dvere otvorené“, treba už len vojsť a povedať „som tu pre vás, boli ste informovaní, že vám budem volať“.

Odporúčate ho teda aj iným maklérom?

Určite áno. Pochopiteľne, úspešnosť prvých obchodov z Trhoviska je nižšia ako pri iných kontaktoch. K mnohým klientom, ktorým som sprostredkoval nejakú finančnú službu, by som sa však inak nikdy nedostal a nebolo ich málo. Aj preto odporúčam kolegom, aby Trhovisko začali využívať.

Viac ako 15 rokov ste pôsobili ako ekonóm, kontrolór a biznis konzultant pre firmy. Až neskôr ste sa začali venovať bežným klientom. Prečo ste sa rozhodli pre zmenu?

V čase svojho pôsobenia v podnikateľskom prostredí som ako bežný človek využíval pri riadení financií vlastnej domácnosti služby finančného sprostredkovateľa. Pochopil som, že poradenstvo na profesionálnej úrovni dokáže domácnosti usporiť množstvo času pri hľadaní vhodného produktu a zároveň získať výrazné finančné výhody v kratšom alebo dlhšom časovom horizonte. Aj to boli dôvody, prečo som sa rozhodol začať poskytovať služby priamo privátnym klientom.

Takže domácnosti sú ako také malé firmy, ktorým optimalizujete financie. V čom majú ľudia najväčšie rezervy a s čím potrebujú pomôcť?

Samotná práca je veľmi podobná ako pri biznis consultingu, len s tým rozdielom, že pri bežných ľuďoch, s ktorými máte vybudovaný vzťah na vzájomnej dôvere, viete realizovať efektívne riešenia oveľa rýchlejšie. Klienti prichádzajú najčastejšie s požiadavkou na riešenie konkrétnej situácie, či už ide o pôžičku na bývanie, na auto, poistenie majetku, rodiny alebo sporenie pre dieťa. Málo z nich však dokáže „odstúpiť“ trochu ďalej od tejto aktuálnej požiadavky, pozrieť sa na svoje financie komplexne z nadhľadu a nastaviť si finančné priority dlhodobo.

Čo vás na tejto práci ešte baví? 

Výsledky sú pri produktoch, ako je optimalizácia úverov alebo poistenia, naozaj merateľné do jedného roku. Domácnosti viete priniesť do rodinného rozpočtu niekoľko stoviek eur ročne, neraz aj na úrovni ceny dovolenky pre jedného člena rodiny. Okrem hmatateľných finančných efektov ma na tejto práci baví hlavne spoznávanie nových a zaujímavých ľudí. Mám radosť, keď vďaka mojej pomoci dokážu posúvať svoje osobné financie tým správnym smerom, väčšinou k znižovaniu dlhu a budovaniu dlhodobého kapitálu.

Ste komplexný finančný sprostredkovateľ. O ktoré produkty sa ľudia najviac zaujímajú?

Z pohľadu klienta je najzaujímavejšie vždy to, čo najviac potrebuje v danom okamihu života. A to je, samozrejme, pre každého niečo iné. Ak chce bývať, tak je to hypotéka, ak chce auto, tak lízing alebo spotrebný úver. Ak už má auto, potrebuje ho poistiť, ak je živiteľom rodiny, tak sa potrebuje poistiť a podobne.

Takže každý z produktov má svoje miesto v portfóliu klienta v určitej životnej fáze?

Presne tak. Či ide o hypotéku, poistenie majetku a života, dôchodkové piliere alebo ostatné investičné produkty. Je pravda, že som oveľa radšej, keď sa klienti vedia finančne pripraviť na mnohé životné situácie vopred. A teda keď nemusia využívať drahé dlhové produkty, ale, naopak, prostredníctvom hypotéky ako dobrého dlhu a racionálne nastavených investičných produktov dokážu dlhodobo zveľaďovať svoj majetok a budovať svoj kapitál. Toto je tá správna cesta, ku ktorej sa ich snažím viesť.

Kto je Milan Šlosár?

Vo financiách pôsobí viac ako 25 rokov nepretržite od ukončenia Ekonomickej univerzity v Bratislave, kde vyštudoval finančníctvo a peňažníctvo. Prvých 15 rokov sa venoval firemným financiám na pozíciách kontrolór, ekonóm a biznis konzultant, v roku 2012 sa rozhodol stať finančným sprostredkovateľom. Pôsobí v rámci inovatívneho broker poolu FinGO.sk ako finančný sprostredkovateľ spoločnosti FinSta.

Chcete aj vy spolupracovať s FinGO.sk? Napíšte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.. Obchodných riaditeľov FinGO.sk nájdete na celom Slovensku, radi si s vami dohodnú osobné stretnutie.

menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
22. november 2024 01:47