Metro sa snaží pomôcť podnikateľom v oblasti gastronómie a hotelierstva. Môžete vysvetliť dôvody tohto rozhodnutia a predstaviť kroky, ktorými pomáhate dotknutým subjektom?
V neľahkej pandemickej situácii, ktorú sme zažívali v uplynulých týždňoch a mesiacoch, sme dospeli k rozhodnutiu, že musíme vyvinúť špeciálne aktivity, aby sme podporili prevádzkovateľov gastrozariadení aj hotelov a pomohli im. Vytvorili sme preto akčný plán so šiestimi rôznymi bodmi.
Ktoré podporné body tento plán zahŕňal?
Jedným z najdôležitejších prvkov bol ten, ktorý sme urobili už počas prvej vlny pandémie koronavírusu. Rovnako ako vtedy, aj teraz sme vyšli našim zákazníkom v ústrety a predĺžili sme im lehotu na splácanie úverov.
O koľko ste im túto lehotu predĺžili?
Za obvyklých okolností musia uhradiť splátky do 15 dní, v súčasnosti sa im však splatnosť predĺžila na 60 dní. V podstate tým od nás dostávajú hotovostnú injekciu, ktorá je dôležitou pomocou, aby vôbec prežili vzniknutú situáciu.
Aké sú ďalšie body vašej pomoci?
Druhým kľúčovým prvkom je spätná bonusová platba vopred za druhý kvartál na dodávku v segmente stravovacích služieb. Predtým sme im ju poskytli až po nákupe. V dôsledku náročnej situácie sme sa rozhodli dávať im ju vo forme vouchera na základe výsledkov z minulého roka bez ohľadu na to, aké straty zaznamenali tento rok. Do opätovne otvoreného biznisu tak vstupujú s čistým stolom. A robíme pre nich ešte viac.
Pomáhate im aj pri zariaďovaní prevádzok?
Áno. Po opätovnom otvorení terás koncom apríla tohto roka sme prevádzky začali podporovať pri ich nákupoch nábytku, grilov či ďalšieho zariadenia. Môžu si ho prevziať teraz a zaplatia až po skončení sezóny. Poskytujeme aj podporu, v poradí už štvrtú, na kúpu zariadenia do interiérov.
Aké zariadenia si vďaka tomu môžu prevádzkovatelia reštaurác...
Zostáva vám 85% na dočítanie.