Na čele firmy Iglucraft ste vybudovali moderné impérium tradičných severských drevených domčekov a sáun. Ľuďom na Slovensku či v Strednej Európe sa však sauny spájajú skôr s Fínskom. Prečo ste si vybrali práve tento segment?
Ak sa bavíme o segmente moderných drevených domčekov, v ňom je najväčším európskym exportérom práve Estónsko. Keď sme v roku 2014 s firmou Iglucraft začínali, mali sme už určité vedomosti, ako sa takéto veci robia. No a čo sa týka sáun, áno, máte pravdu v tom, že vo svete sa väčšinou spájajú s Fínskom. Avšak povedal by som, že v Estónsku sú možno ešte populárnejšie než vo Fínsku. Môžete sa s nimi u nás stretnúť skutočne na každom kroku. A práve Estónsko pritom patrilo medzi prvé krajiny, kde sa sauny začali vo veľkom využívať.
Mali ste už pred založením Iglucraft podnikateľské skúsenosti s týmto odvetvím?
Vôbec nie. Vstúpil som doň úplnou náhodou. Pracoval som v absolútne rozdielnom odvetví – v marketingu, ktorý som aj vyštudoval. Môj kamarát plánoval začať výrobu prefabrikovaných domov. Mne sa zdalo ako lepší nápad spustiť produkciu prefabrikovaných sáun. Pred siedmimi rokmi sme tak predstavili prvú saunu v tvare tradičného iglu. Postupne sme k tomu pridali výrobu ďalších produktov, napríklad drevených domčekov či kancelárií.
Vo svojich prezentáciách tvrdíte, že kombinujete históriu s modernosťou. Môžete to bližšie vysvetliť?
Spájame tradičné vyše 200-ročné stavebné postupy na jednej strane s vysoko kvalitnými modernými technológiami, najlepšími materiálmi a severským dizajnom na strane druhej. Okrem toho sa tiež snažíme získavať čo najpresnejšie a najaktuálnejšie informácie, aby sme vedeli, akým smerom sa trh uberá a aké trendy nás čakajú v blízkej i vzdialenejšej budúcnosti. No a podstatná časť nášho úspechu pochádza z nášho marketingu.
Predpokladám, že pri budovaní značky využívate svoje znalosti a skúsenosti práce práve na poli marketingu...
Presne tak. My sme naozaj veľmi zameraní na budovanie našej značky a celého konceptu. Potenciálnych záujemcov sa snažíme osloviť cez fotky na sociálnych sieťach. Práve takýto druh marketingu je ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.