Celkový predaj nových áut v Číne vo februári klesol po prudkom náraste v prvom mesiaci 2024. Prispeli k tomu aj týždňové oslavy pohyblivého sviatku Nového lunárneho roka, ktoré tentoraz pripadli na február, píše portál businesstimes.
Podľa najnovších údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov sa celkový predaj nových áut v krajine vo februári 2024 znížil medziročne o 19,9 percenta na 1,58 milióna kusov. To ostro kontrastuje s prudkým nárastom predaja vozidiel o 47,9 percenta v predchádzajúcom mesiaci.
Združenie tiež uviedlo, že predaj tzv. nových energetických vozidiel vo februári klesol o 9,2 percenta po zvýšení o 78,8 percenta v januári.
Za prvé dva mesiace 2024 celkový predaj áut na najväčšom svetovom trhu s vozidlami vzrástol o 11,1 percenta takmer na 4,03 milióna kusov po poklese o 15,2 percenta v rovnakom období minulého roka 2023. A predaj nových energetických vozidiel sa zvýšil v období január-február 2024 o 29,4 percenta.
Medzitým separátna správa čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov odhalila, že predaj NEV predstavoval 33,5 percenta z celkového predaja áut v prvých dvoch mesiacoch roka v porovnaní s 28,3 percenta v rovnakom období vlani.