Miliardár Elon Musk sa čoskoro chystá predstaviť nové, drahšie predplatné pre sieť X, bude úplne bez reklám. Okrem neho firma chce ponúknuť aj lacnejšie prémiové predplatné s plným objemom reklamy. Musk to dnes uviedol na svojom účte na sieti X.
Miliardár hľadá pre bývalý Twitter nové zdroje príjmov, poznamenali zahraničné agentúry. Už zavedené predplatné X Premium úplne bez reklám nie je, ale používateľom sa ich zobrazuje výrazne menej.
Bližšie informácie k dátumu spustenia nových verzií predplatného ani k jeho cene Musk neoznámil. Twitter kúpil takmer pred rokom za približne 44 miliárd dolárov. Odvtedy platforma trpí prepadom príjmov z reklamy, pretože sa inzerenti obávajú negatívneho prostredia pre svoje značky.
Musk, šéf mnohých ďalších firiem vrátane automobilky Tesla, podľa agentúry DPA niekoľkokrát potvrdil, že sieť, ktorú premenoval na X, zarába na reklame len asi polovicu peňazí, než koľko Twitter dostával predtým, ako ho kúpil.
Nový majiteľ sa snaží výpadkom príjmov z reklamy čeliť práve vyšším predplatným. Už nariadil obmedziť, koľko príspevkov denne môžu užívatelia vidieť bez toho, aby platili poplatok.
Tento týždeň sieť X spustila test s ďalekosiahlymi obmedzeniami pre ľudí užívajúcich sieť zadarmo. Na Novom Zélande a na Filipínach tak môžu noví používatelia služby publikovať príspevky a citovať alebo ďalej šíriť príspevky ostatných iba za poplatok vo výške jedného amerického dolára ročne.
Neplatiaci používatelia môžu X používať iba pasívne: môžu čítať príspevky, sledovať videá a sledovať ostatných užívateľov. Cieľom je ochrániť sieť pred automatizovanými účtami topánok a šíriteľmi nevyžiadaných správ, uviedla spoločnosť.