Ilustračná fotografia. FOTO: Pixabay
StoryEditor

Pre mileniálov a generáciu Z je podľa prieskumu dôležitá pracovno-súkromná rovnováha

10.06.2023, 20:24
Autor:
TASRTASR

Najväčším spoločenským problémom sú pre obe generácie vysoké životné náklady. Polovica opýtaných uviedla, že žije od výplaty k výplate.

Vzťah generácie Z a mileniálov k práci sa mení, naďalej u nich pretrvávajú obavy, týkajúce sa financií, klimatických zmien a duševného zdravia. Veľký dôraz kladú na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ktorá patrí medzi hlavné kritériá pri výbere zamestnávateľa. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte, ktorý urobili na 22-tisíc respondentoch zo 44 krajín sveta.

Práca je po rodine a priateľoch ústredným faktorom identity pre 49 percent generácie Z a pre 62 percent mileniálov. Obe generácie by v záujme lepšej podpory medzi prácou a súkromím chceli, aby organizácie ponúkali lepšie možnosti kariérneho rastu pre zamestnancov na čiastočný úväzok a flexibilnejší pracovný čas.

image

Z domu pracuje čoraz menej ľudí, novým normálom je "mix home office a kancelárie"

Tri štvrtiny respondentov, ktorí pracujú v hybridnom režime, by v prípade návratu natrvalo do kancelárie uvažovali nad zmenou práce. "Je dôležité, aby zamestnávatelia porozumeli dnešným mladým ľuďom. Firmám, ktoré budú otvorené a nebudú sa báť hľadať nové riešenia, to môže pomôcť udržať si talentovaných zamestnancov, budovať dôveru, zvýšiť produktivitu a následne hodnotu spoločnosti," uviedla Managing Partner, Deloitte Czech & Slovak Republic Ivana Lorencovičová.

Najväčším spoločenským problémom sú pre obe generácie vysoké životné náklady. Polovica opýtaných uviedla, že žije od výplaty k výplate. Vedľajšiu prácu popri hlavnom zamestnaní majú štyria z desiatich opýtaných z oboch generácií. Väčšinu času pociťuje stres 46 percent ľudí z generácie Z a 39 percent mileniálov. Príčinami sú financie, pravidelná starostlivosť o rodinných príslušníkov, zlá rovnováha medzi prácou a súkromím a veľká pracovná záťaž.

image

Mileniáli v práci podľahli tichému „úniku“. Quiet quitting nie je len trend

Za posledný mesiac pociťovalo 60 percent opýtaných obavy o životné prostredie. Prijímajú rôzne udržateľné opatrenia, ako je napríklad kúpa elektrických vozidiel, alebo sa vyhýbajú jazde autom, stravujú sa vegetariánsky alebo vegánsky a uprednostňujú nákupy oblečenia z "druhej ruky". Niektorí sa rozhodli mať menej detí alebo ostať bezdetní. Vplyvy na životné prostredie pred prijatím pracovnej pozície skúma viac ako polovica respondentov. Zamestnanie alebo odvetvie z dôvodu obáv o klímu zmenil každý šiesty opýtaný.

01 - Modified: 2023-05-31 11:31:20 - Feat.: 0 - Title: Slovenský rentier je "ohrozený druh". Koľko treba mať našetrené, aby ste už len míňali? 02 - Modified: 2023-05-14 20:42:37 - Feat.: 0 - Title: Mileniáli si chcú prácu na diaľku zachovať, starší kolegovia to vidia inak 03 - Modified: 2023-03-24 07:30:18 - Feat.: 0 - Title: Generácia Z udáva trendy módnemu biznisu. Značky jej prispôsobujú ponuku a menia komunikáciu 04 - Modified: 2023-01-19 14:55:49 - Feat.: 0 - Title: Ganerácia Z nachádza záľubu v kombinácii on/offline nakupovania a inšpiruje sa na sieťach 05 - Modified: 2022-12-30 10:26:13 - Feat.: 0 - Title: Mladí zabudli telefonovať. Žena sa to generáciu Z snaží naučiť, za hodinu si účtuje 500 eur
01 - Modified: 2024-05-06 13:51:35 - Feat.: - Title: Všetci, ktorí do roku 2035 vstúpia na trh práce, sa už narodili. Nemali by sme obmedzovať dnešných penzistov 02 - Modified: 2024-05-03 09:07:54 - Feat.: - Title: Generácia Z pomaly dospieva a nahrádza ju Alfa: Mini mileniáli, ktorí sú pripravení ovládnuť internet. Poznáš všetky generácie? 03 - Modified: 2024-04-23 11:43:45 - Feat.: - Title: Nová platforma pre generáciu Z: SWIPE bez limitov má neuveriteľné množstvo výhod! 04 - Modified: 2024-04-23 09:07:22 - Feat.: - Title: Namaľuj si svet podľa vlastných predstáv. Nová platforma pre generáciu Z ti dá voľnosť a zoberie ťa do Glebovho backstagu 05 - Modified: 2024-04-16 10:00:00 - Feat.: - Title: Ľuďom sa nechce pracovať už ani z domu. Vytvárajú si digitálne klony, ktoré robia takmer všetku robotu za nich
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 19:38