Švédska automobilka Volvo Cars zaznamenala za november rast predaja svojich vozidiel o viac než desatinu, pričom najvýraznejšie zvýšenie predaja evidovala firma pri elektromobiloch. Automobilke sa zároveň darilo na trhu USA aj Európy. Informujeme o tom na základe správ agentúry Reuters a serveru teletrader.
Spoločnosť oznámila, že v novembri predala celkovo 59 154 vozidiel. V medziročnom porovnaní to predstavuje zvýšenie o 12 percent. Vysoký záujem bol o autá radu Recharge, ktorý zahrnuje čisto elektrické vozidlá aj plug-in hybridy. Tieto vozidlá tvorili z celkového objemu predaja v novembri 42,2-percentný podiel.
Najpredávanejším modelom bol v novembri XC40, hneď za ním XC60. V prvom prípade sa predalo 18 188 áut a v druhom 15 586 vozidiel.
Čo sa týka regiónov, výrazný rast predaja zaznamenala spoločnosť v USA. Na tomto trhu vzrástol dopyt o 20,4 percenta a z celkového objemu predaja tvoril rad Recharge približne 30 percent. V Európe sa predaj áut firmy Volvo zvýšil v novembri o 15,8 percenta, pričom elektrické vozidlá sa na celkovom predaji podieľali 67,2 percenta. Na druhej strane, v Číne klesol predaj o 6,2 percenta.
Napriek pozitívnym výsledkom za november zaznamenala švédska automobilka za 11 mesiacov tohto roka pokles maloobchodného predaja o 14,5 percenta na 542 458 áut. Výsledky ovplyvnili nepriaznivý vývoj na začiatku roka, keď firmu vo väčšej miere zasahovali problémy v dodávateľskom reťazci.