Neistým obdobím, poznamenaným klesajúcimi predajmi na viacerých trhoch, problémami vo výrobe v dôsledku chýbajúcich súčiastok alebo štartom produkcie elektromobilov, má mladoboleslavskú Škodovku pomôcť previesť staronový člen vedenia Martin Jahn.
Hoci rada konkurenčných európskych značiek ohlásila prechod k čisto elektrickým vozidlám, Škoda sa bude ešte dlhú dobu spoliehať na kombináciu spaľovacích vozov a elektroáut.
Čo sa zmenilo od doby, kedy ste pred dvanástimi rokmi z Mladej Boleslavi odchádzal? Ako veľmi je to teraz iné?
Niektoré veci sa nemenia. Na recepcii napríklad sedí rovnaký pán. Ľudí prácu pre Škodovku stále berú ako poslanie. Inak značka ušla ohromný kus cesty. Keď som vtedy odchádzal, uvádzali sme na trh Roomster. Bol to vtedy prvý pokus vyrobiť iný model ako klasický sedan. Potom prišiel prvý Superb, to bola fantastická zmena, začal sa vyvíjať Yeti, prvé SUV. Dnes máme tri SUV v Európe a jedno nové bude v Indii. Aj Superb vyrástol a stala sa z neho luxusná limuzína. Zmenil sa aj vzťah k dizajnu. Pôvodne totiž škodovka bola praktické auto, ktoré ponúkalo hodnotu za peniaze, a dnes je dizajn rovnako hodnotným atribútom ako praktickosť vozidiel. Vtedy sa Škoda snažila stať medzinárodnou značkou a dnes už ňou je.
Keď ste pred ôsmimi mesiacmi odchádzali z Číny, vedel ste, že pôjdete do Škodovky?
Vedel som, že pôjdem do Českej republiky, kam sa mi už presťahovala rodina. Čo presne však budem robiť, sa v tom čase ešte riešilo. Bolo niekoľko variantov, ale osud ma nasmeroval do Mladej Boleslavi.
Pozíciu už si v koncerne môžete vyberať? Povedali ste šéfovi skupiny VW Herberta Diessovi, že by sa vám páčila Škodovka, že ste tam doma?
Keď dostanete ponuku, tak môžete povedať buď áno, alebo áno s radosťou. To sa tak u nás traduje. Ja už som však bol v pozícii, kedy som si mohol vyberať z niekoľkých ponúk. Chcel som ísť domov z mnohých dôvodov, z rodinných i...
Zostáva vám 85% na dočítanie.