Digitálny predajca lifestylovej obuvi, oblečenia a doplnkov v regióne strednej a východnej Európy chce expandovať na nové trhy.
Na financovanie svojich plánov sa rozhodol získať peniaze prostredníctvom crowdfundingovej platformy Crowdberry. Minulý týždeň obe spoločnosti podpísali zmluvu na prvé 2 milióny eur. Za cieľ si však stanovili vyzbierať až štyri milióny eur.
Do dnešného dňa prejavilo záujem o projekt 76 investorov sumou 3 632 600 eur.
"Footshop, ktorý v roku 2019 dosiahol obrat 760 miliónov českých korún (28,5 milióna eur) a obslúžil viac ako 300-tisíc zákazníkov v 15 jazykoch, definuje teniskovú subkultúru na uliciach a v online priestore. Práve silné prepojenie s lokálnou komunitou a personalizovaný prístup je základom úspešného biznis modelu s výrazne expanzným charakterom," uvádza spoločnosť na portáli Crowdberry.
"Aj napriek tomu, že bol Footshop nútený zatvoriť svoje kamenné predajne v dôsledku šírenia pandémie Covid-19, celkové tržby v marci 2020 narástli o 23 percent oproti predošlému mesiacu, nakoľko bol zaznamenaný 32-percentný nárast online predajov," uvádza Footshop.
Footshop založili Peter Hajduček a Marcel Vargaeštók v roku 2011 ako úzkoprofilový e-shop zameraný na skateboardingovú obuv. Pri ďalšom rozvoji zakladatelia postupne rozširovali zameranie na lifestylové tenisky, čo značke pomohlo presadiť sa na českom a následne aj slovenskom trhu.
V súčasnosti majú päť kamenných obchodov, dva v Prahe a po jednom v Bratislave, Budapešti a Bukurešti.
Očakávaný rast módneho e-commerce odvetvia v Európe odhadujú na 133 miliárd amerických dolárov do roku 2022.