Švédsky predajca odevov Hennes & Mauritz (H&M) sa v druhom fiškálnom štvrťroku prepadol do straty pred zdanením 6,5 miliardy švédskych korún (620,38 milióna eur) zatiaľ čo v rovnakom období vlani vykázal zisk 5,9 miliardy SEK (563,12 milióna eur).
Firma skončila v strate prvýkrát za viac ako desať rokov. Na výsledky mala vplyv pandémia choroby covid-19, kvôli ktorej firma musela uzavrieť veľkú časť svojich obchodov, uvádza sa v jej dnešnom vyhlásení.
Padli o polovicu
Čisté tržby sa za tri mesiace do konca mája znížili o 50 percent na 28,7 miliardy SEK (2,7 miliardy eur). Firma musela dočasne zatvoriť obchody v mnohých krajinách, v polovici apríla bolo zatvorených zhruba 80 percent jej obchodov. Tržby cez internet však o 36 percent vzrástli.
Reťazec H&M tiež uviedol, že rozšíril zľavy, čo mu znížilo ziskovú maržu. Varoval tiež pred možnosťou ďalších vysokých zliav v treťom štvrťroku.
Zatváranie obchodov
V súčasnosti sa predaj začína zlepšovať a zatvorených zostáva zhruba sedem percent z viac ako 5000 obchodov firmy.
Spoločnosť sa však rozhodla, že za celý tento rok otvorí menej nových obchodov, než pôvodne plánovala, a naopak ich viac zavrie. Chce úplne uzavrieť 170 obchodov a 130 ich otvoriť, čo znamená, že sa v tomto fiškálnom roku počet jej obchodov zníži zhruba o 40, uviedla agentúra Reuters.