Americká spoločnosť Tesla ponúkne zákazníkom dlho sľubovanú verziu elektromobilu Model 3 s cenou 35 tisíc dolárov. Firma vo štvrtok zároveň oznámila, že v snahe znížiť náklady prechádza výhradne na predaj online.
Štvordverový sedan Model 3, ktorý Tesla prvýkrát predviedla v júli 2017, prejde na jedno nabitie asi 350 kilometrov. Firma ho chcela ponúkať ako alternatívu k luxusnejším modelom, jeho priemerná cena však podľa BBC vlani na jeseň presiahla 50 tisíc dolárov.
Prechod na online predaj by mal umožniť znížiť cenu všetkých elektrických vozidiel Tesly v priemere o šesť percent. Tesla vyrába aj sedany Model S a športovo-úžitkové vozy Model X.
Niektoré kamenné predajne Tesly zostanú otvorené a poslúžia ako galéria alebo informačné centrá, uviedla agentúra AP. Koľko obchodov zostane otvorených či koľko ľudí firma prepustí, šéf spoločnosti Elon Musk neoznámil. Poznamenal ale, že zmena je nutná.
Ľudia chcú nakupovať online
"Je to jediná cesta, ako u tohto vozidla (Model 3) dosiahnuť úspory," uviedol Musk. "Je príšerne ťažké vyrábať toto vozidlo za 35 tisíc dolárov a mať udržateľné financie," dodal.
Tesla má v súčasnosti na celom svete 378 predajní a servisných centier. "Je rok 2019 a ľudia chcú nakupovať online," povedal Musk k plánu na uzatváranie predajní. Rozhodnutie bolo podľa neho ťažké, ale správne.
Tesla oznámila prepúšťanie
Tesla už v januári oznámila, že plánuje zrušiť 3150 pracovných miest, čo zodpovedá zhruba siedmym percentám jej pracovnej sily.
Musk upozornil, že firma bude v tomto štvrťroku napriek úsporným opatreniam stratová. V minulom štvrtom štvrťroku jej klesol čistý zisk na 139,5 milióna dolárov z 311,5 milióna dolárov v predchádzajúcich troch mesiacoch.