Európsky automobilový sektor je z hľadiska dôležitých súčiastok, ako sú polovodiče a batériové články, príliš závislý na Ázii a ďalších regiónoch. V rozhovore s denníkom Frankfurter Allgemeine Zeitung to povedal šéf dozornej rady nemeckého výrobcu automobilových súčiastok Bosch Franz Fehrenbach.
Čipy a batériové články sa v ére elektrických a samoriadených vozidiel stávajú najdôležitejšími automobilovými súčiastkami. Európske automobilky ich však musia dovážať z Ázie, pretože výstavba kapacít na ich výrobu v Európe postupuje pomaly, napísala agentúra Reuters.
"Áno, stali sme sa príliš závislými na iných regiónoch a treba zmeniť kurz," vyhlásil Fehrenbach. "Nie je to však vina politiky, súvisí to s optimalizáciou nákladov v dodávateľskom reťazci," dodal.
Problémy spojené so závislosťou európskych automobiliek na dodávkach z Ázie tento rok dostal do centra pozornosti globálny nedostatok čipov, ktorého dôsledkom je obmedzovanie produkcie automobilov.
Európska únia sa v dôsledku tohto vývoja rozhodla spustiť programy, ktoré majú prilákať výrobcov čipov do Európy, píše Reuters.
Niektoré nemecké spoločnosti teraz predstavujú plány, ktoré by mali ich závislosť na dodávkach z Ázie znížiť.
Nemecká automobilka Volkswagen napríklad plánuje spoločne s partnermi do roku 2030 postaviť šesť veľkých tovární na výrobu batériových článkov. O umiestnenie jednej z týchto tovární sa uchádza Česká republika.