Aldi, Amazon, Google, či McDonald’s sa v rebríčku firmy Siegel+Gale tento rok umiestnili ako najobľúbenejšie značky. Hodnotenie vychádza z názorov viac ako desaťtisíc spotrebiteľov na jednoduchosť produktov, reklamu a zákaznícke služby stoviek rôznych firiem. Prečo záleží práve na jednoduchosti? „Ľudia zvyčajne odporúčajú značky, ktoré sú jednoduché a často sú ochotní si za ich produkty aj priplatiť,” vysvetľuje Brian Rafferty, riaditeľ spoločnosti Siegel+Gale, ktorá rebríček zostavila.
Podľa ich štúdie sú totiž spotrebitelia ochotní priplatiť si aspoň päť percent za jednoduchšie značky a až tri štvrtiny ľudí pravdepodobne značku odporučí práve preto, že im poskytne jednoduchší zážitok. Samotní spotrebitelia sa v prieskume vyjadrili, že sú ochotní si priplatiť až sedemnásť percent za jednoduchosť značiek ako BlacBerry, Virgin Mobile, Nissan, či Toyota, ktoré sa v rebríčku umeistnili nižšie. Prinášame vám prehľad desiatich najjednoduchších značiek:
10. Pizza Hut
Najväčšia sieť predajní pizze na svete porazila mnohé značky s rýchlym občerstvením vrátane Burger King a Subway, ktoré sa umiestnili na jedenástom, respektíve pätnástom mieste. Respondenti boli spokojní najmä s výbornými možnosťami online objednávok, ktoré zahŕňajú dokonca aj možnosti objednávok cez hernú konzolu Xbox.
9. Ikea
K deviatemu miestu dopomohli značke IKEA najmä nízke ceny a prehľadné predajne.
8. Samsung
Samotný riaditeľ Siegel+Gale bol prekvapený, že sa Samsung umiestnil v top 10, pretože ho za posledné štyri roky zakaždým porazil Apple. Bližší pohľad na získané údaje ukazuje, že nízke hodnotenia Applu prichádzajú najmä z Číny, kde sú zákazníci nespokojní s pracovnými podmienkami u dodávateľov spoločnosti a problémy so zákaznickou podporou. Pre porovnanie, Samsung bol hodnotený pozitívne pre svoje telefóny rady Galaxy a celkový prístup spoločnosti ako modernej, no cenovo dostupnej technologickej značky.
7. C&A
Holandská sieť obchodov s oblečením, ktorá má predajne vo viac ako 20 krajinách Európy si osvojila RFID technológiu, aby bol personál schopný rýchlo a efektívne dopĺňať tovar. Zákazníci značku označili za cenovo výhodnú a spoľahlivú.
6. Carrefour
Respondenti si u francúzskej siete hypermarketov pochvaľujú najmä to, že ponúka všetko pod jednou strechou. Siegel+Gale tiež dodáva, že pod vedením nového generálneho riaditeľa Georgea Plassata sa jednotlivé hypermarkety sústreďujú aj na prispôsobenie svojeje ponuky miestnym chutiam.
5. KFC
Sieť prevádzok s rýchlym občerstvením boduje vďaka jednoduchej ponuke jedál s jasnými cenami v kombinácií s veľkou hustotou prevádzok úspešním programom online kupónov.
4. McDonald’s
Podľa Siegel+Gale sa McDonald’s pravidelne umiestňuje v top 10 najmä pre ľahko dostupné menu a transparentné ceny.
3. Google
Internetový gigant sa tento rok prepadol z vedúcej pozície až na tretie miesto. Dôvodom je zavedenie intuitívneho vyhľadávania a nová aplikácia Google Now.
2. Amazon
Známy elektronický predajca získal svoje druhé miesto najmä za jednoduchý spôsob nákupu a transparentný systém uživáteľských recenzií.
1.Aldi
Nemecká sieť supermarketov sa podľa štúdie umiestnila na prvom mieste, pretože vo svojich obchodoch nemajú zbytočné ozdoby a ponúkajú nízke ceny. Jednoduché a účelné.
StoryEditor
Značky, ktoré sú in. Toto je desať najlepších
Podľa prestížneho rebríčka je najobľúbenejšou začkou sveta supermarket Aldi.