StoryEditor

Toyota boduje u amerických spotrebiteľov

12.06.2006, 00:00

Japonská automobilka Toyota Motor stále dominuje medzi zákazníkmi. Spoločnosť v prieskume firmy J.D. Power and Associates obsadila v rebríčku kvality až v 11 z celkovo 19 hodnotených kategórií prvé miesto, napísal Associated Press. V celkovom hodnotení skončila Toyota na štvrtom mieste so 106 chybami na 100 vozidiel. Na treťom mieste skončil juhokórejský výrobca Hyundai Motor so 102 chybami.
Najlepšie hodnotenou značkou vozidiel na trhu v USA je Porsche. Jej automobily dosiahli v hodnotení najpriaznivejší pomer chýb -- len 91 chýb na 100 automobilov. Na porovnanie, priemerný pomer je 124 chýb na 100 automobilov, uvádza sa v prieskume.
Najobľúbenejšia Toyota zvíťazila napríklad v segmente kompaktov so značkou Corolla, v segmente stredne veľkých automobilov so značkou Camry či v segmente veľkých terénnych áut typu SUV so značkou Sequoia. Prvú priečku obsadilo až sedem modelov značky Lexus vrátane IS 250 a IS 350 v segmente nových luxusných automobilov, SC 430 v segmente luxusných športových vozidiel a LX 470 v odvetví veľkých luxusných SUV.
Najväčšia automobilka na svete General Motors získala prvenstvo v segmentoch veľkých pickupov s modelom Chevrolet Silverado a veľkých automobilov s modelom Pontiac Grand Prix.
Ďalší hráč z trojice amerických automobiliek Chrysler bodoval u zákazníkov svojím vanom Town & Country, zatiaľ čo trojicu uzatvárajúci Ford v segmente stredne veľkých pickupov so značkou Ranger.
Zaujímavo skončili v hodnotení automobily nemeckého výrobcu BMW. Tie podľa zákazníkov takmer nemali technické problémy, prepadli však z hľadiska dizajnu, najmä v súvislosti so spôsobom, akým výrobca integroval do vozidiel technologické novinky. Na to upozornil aj Joe Ivers, výkonný riaditeľ J.D. Power. Ten potvrdil, že nové technológie vo vozidlách nie vždy znamenajú aj nové výhody pre zákazníkov.
V prieskume bolo oslovených 63 607 zákazníkov v USA. Zákazníci mali ohodnotiť svoje vozidlá modelového radu 2006 po 90 dňoch od kúpy. Štúdia, ktorú spoločnosť vypracovala už po 20. raz, súčasne ukázala, že v porovnaní s vozidlami z roku 2005 sa ich kvalita zvýšila o osem percent, uviedol Ivers.
Účastníci prieskumu odpovedali na 217 otázok (vlani ich bolo len 135) týkajúcich sa rôznych funkčných a dizajnových chýb ich automobilov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 04:33