Podprsenkovú vojnu, ako médiá nazvali boj Európy proti ázijským ultralacným výrobcom oblečenia, môžeme vyhrať práve vďaka intímnemu sortimentu. Spoločnosť Gemtex Rožňava tvrdí, že sa presadzuje dámskou spodnou bielizňou, ktorej výrobu Ázia v požadovanej kvalite nezvláda.
Rožňavská textilka, ktorá je súčasťou švajčiarskej nadnárodnej skupiny Schiesser Group, prešla v posledných rokoch radikálnymi zmenami. Okrem prechodu z práce vo mzde na samostatnú produkciu sa zmenil aj jej sortiment. Textilnú konfekciu nahradila z väčšej časti výrobkami s vyššou pridanou hodnotou -- luxusnou dámskou bielizňou.
Rozvoj firmy však narazil na strop. Gemtex má problém s kapacitou produkcie a nestačí uspokojovať požiadavky zákazníkov. V Rožňave zamestnáva osemsto ľudí a niekoľkým stovkám dáva prácu v partnerských firmách. Kooperačnú výrobu rozšírila firma z neďalekej Revúcej aj do Albánska a Macedónska, partnerov hľadá aj na Ukrajine a v Maďarsku. Paradoxne je v regióne s vysokou nezamestnanosťou problémom dostatok pracovných síl.
"Na Slovensku sa ťažko hľadá ako partner firma, ktorý by technologicky a moderným strojovým parkom vyhovovala našim požiadavkám," vysvetľuje Ľudovít Mészner, konateľ spoločnosti.
Textilka každoročne investuje milióny do modernizácie. Masovú konfekčnú výrobu presúva na partnerov a nahrádza ju menšími sériami pre značkových producentov ako sú Mexx, Tommy Hilfinger či Puma. Bežná zákazka je pre nás od tisícpäťsto do pätnásťtisíc kusov, väčšie sú skôr výnimkou, vysvetľuje Mészner.
StoryEditor