Väčšinou bankových kariet ľudia za obyčajné listy či balíky stále nezaplatia, no pošta uvažuje aspoň o vylepšenom systéme doručovania. Aké služby sa budú dať vybaviť elektronicky a ako bude pokračovať spolupráca so Swanom? Odpovedá šéf štátnej akciovky Róbert Gálik.
Kedy budú môcť Slováci platiť kartou ľubovoľnej banky za väčšinu úkonov?
Začal by som v minulosti. Na pošte sa dá už desať rokov platiť kartou Poštovej banky, projekt e-kolkov umožňuje v kioskoch platiť tiež kartou ľubovoľnej komerčnej banky na Slovensku. Aby sme rozšírili portfólio služieb, zaviedli sme našu poštovú kartu. Klient si ju musí nadotovať finančnými prostriedkami a potom ju môže použiť na akékoľvek služby. Benefituje zo zliav alebo z bonusovej schémy, ktorú prináša každý nákup. Zapojenie ďalších bánk záviselo od výšky poplatkov, ktoré sa z každej transakcie odvádzajú banke, ktorá kartu vydala, a kartovej spoločnosti, ktorá prevádzkuje danú schému – teda Visa alebo Mastercard. Tieto poplatky v poslednom roku výrazne klesli, a tak sme v cene služby schopní buď absorbovať tento náklad, alebo ho môžeme priamo vyfakturovať klientovi.
Od októbra sme umožnili platby kartou za dva najbežnejšie používané poukazy – ekonomický poukaz na účet a ekonomický poukaz, ktorý používajú firmy. Predstavujú asi 85 percent, prostredníctvom ktorých sa realizujú platby na Slovenskej pošte. Pri podávaní hromadných listových alebo balíkových zásielok máme spôsob úhrady cez faktúry. Pre obyvateľov asi nemá úplne praktický význam pri podaní jedného listu alebo balíka za 2,50 eura platba kartou.
Mohli by platiť bezkontaktne.
Určite áno, ale pri cene listu 50 centov, keď máme zaplatiť od jedného do troch percent poplatok banke, to...
Zostáva vám 85% na dočítanie.