Súčasťou jednej z nich budú aktivity v oblasti dopravy a logistiky a druhá bude zahŕňať energetické aktivity. Firma dúfa, že sa po rozdelení budú obe časti schopné lepšie vyrovnať s problémami, ktorým čelí, uviedla agentúra Reuters.
Firmu už dlhú dobu trápia hlavne nízke ceny ropy, nízke sadzby za prepravu nákladu a pokles objemu prepravy. Spoločnosť pôsobí na trhu 112 rokov a je najväčšou dánskou firmou. Celkom má 89 000 zamestnancov a aktivity vo viac ako 130 krajinách.
Divízia prepravy a logistiky bude zahŕňať hlavné aktivity firmy v oblasti lodnej prepravy, kontajnerov a terminálov. Jej súčasťou budú divízie Maersk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer a Maersk Container Industry.
Energetická divízia bude zahŕňať aktivity v oblasti ťažby ropy a tankery. Ropná divízia Maersk Oil má v súčasnosti podiely v niekoľkých poliach v Severnom mori.
Sydbank odhaduje, že nová dopravná a logistická divízia bude mať hodnotu 174 až 229 miliárd dánskych korún (23 až 30 miliárd eur). Hodnota energetickej divízie by mohla činiť 74 až 153 miliárd DKK (10 až 20 miliárd eur).
Firmu kontrolovanú rodinou Maerskových založil v roku 1904 A.P. Moller. Jeho syn Maersk Mc-Kinney Moller ju potom premenil na obrovský konglomerát a aktívne sa podieľal na riadení firmy až do roku 2012, kedy zomrel vo veku 98 rokov.