Mexiko, južný sused Spojených štátov, sa už dávnejšie stalo veľmi príťažlivým pre veľké automobilové koncerny sveta, najmä japonské a nemecké. Informuje o tom portál nemeckej spravodajskej televíznej stanice N24.
Za nemeckými montážnymi závodmi v Mexiku prichádzajú aj ich subdodávatelia. Od roku 2010 vzrástol počet ich závodov v krajine zo 110 na 150. Televízna stanica sa odvolala na údaje Združenia nemeckého automobilového priemyslu VDA.
Člen združenia NAFTA
Veľkou výhodou Mexika je v porovnaní so štátmi Strednej a Južnej Ameriky to, že južný sused tvorí so Spojenými štátmi a Kanadou Severoamerickú zónu voľného obchodu (NAFTA). Je však aj členom zón voľného obchodu s ďalšími 42 krajinami.
Najnovšie oznámil svoje investičné zámery v Mexiku nemecký koncern Bosch. Za 70 miliónov eur postaví závod na výrobu riadiacich systémov pre vozidlá. Do roku 2019 tam zvýši počet svojich zamestnancov o 3 000 na 16 000.
V posledných rokoch dosahujú ročné investície koncernu Bosch v krajine priemerne 150 miliónov eur. V minulom roku dosiahli mexické výnosy 821 miliónov eur. Bolo to len 1,2 percenta jeho ročného hrubého príjmu.
Výhodná geografická poloha
Koncern Continental preinvestoval v Mexiku za posledných desať rokov takmer 800 miliónov eur. Tendencia pre budúcnosť znie: ďalší rast. V Mexiku plánujú zvýšiť výrobu aj nemeckí subdodávatelia automobiliek Mahle, Boysen a Continental.
Šéf VDA Matthias Wissmann uviedol, že „Mexiko je trhom s veľkým potenciálom a so zaujímavou základňou pre investorov". Bádenskowürtenberský prezident Obchodnej a priemyselnej komory Peter Kulitz vyzdvihol, že Mexiko má dobré predpoklady, aby v ňom nemecké firmy výdatne investovali aj v budúcnosti, okrem iného aj preto, že cena pracovnej sily je nízka. René Schlegel zase oceňuje vzdelanú pracovnú silu.
Krajina so 120 miliónmi obyvateľov je krajinou so šťastnou geografickou polohou. Peter Fuss z poradenskej firmy Ernst & Young uviedol, že sa Mexiko ako výrobná základňa pre nemecké firmy stáva čoraz dôležitejším. Nemožno prehliadnuť ani jeho vplyv smerom k Južnej Amerike.
Svetové automobilky pripravujú projekty na výstavbu nových finálnych kapacít a za nimi budú musieť prísť aj ich subdodávatelia.