Dôvera nemeckých spotrebiteľov v najväčšiu ekonomiku eurozóny ďalej rastie a je najvyššia za viac ako šesť rokov. Dôvodom sú vyhliadky na rast platov a nízke úroky v bankách, vďaka čomu začali nemecké domácnosti viac utrácať a menej šetria. Vyplýva to z prognózy spotrebiteľskej dôvery na február, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK a zverejnili agentúry Reuters a DPA.
Podľa výsledkov prieskumu, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu domácností, indikátor dôvery nemeckých spotrebiteľov pre február 2014 vzrástol na 8,2 bodu z revidovaných januárových 7,7 bodu a dosiahol najvyššiu úroveň od augusta 2007.
Analytici pritom odhadovali, že hodnota februárového indikátora zostane na úrovni 7,6 bodu, ktorú dosiahol pri rýchlom odhade v predchádzajúcom mesiaci.
Lepší ako očakávaný výsledok prieskumu je podľa GfK jasným signálom, že spotrebitelia svojimi výdavkami opäť výraznou mierou prispejú k rastu ekonomiky. V roku 2013 stúpli spotrebiteľské výdavky o 0,9 %. Tempo ich rastu bolo dvojnásobne vyššie ako tempo rastu ekonomiky, ktorá vlani expandovala medziročne len o 0,4 %.
Jedným z dôvodov zlepšenia nálady nemeckých domácností sú vyhliadky na rast platov. Hodnota príslušného indexu, ktorý odráža ich očakávania v otázke príjmov, v januári 2014 stúpla na 46,2 bodu z 23,9 bodu v decembri 2013 a bola najvyššia za 13 rokov. Aj ochota nemeckých spotrebiteľov utrácať sa v prvom mesiaci roka zvýšila na 50 bodov z 46,1 bodu v decembri.