Situáciu v základnom závode Volkswagenu (VW) vo Wolfsburgu sťažuje aféra s výfukovými plynmi, ale navyše aj pokles výroby v ňom. Informuje o tom agentúra DPA s odvolaním sa na dnešné vydanie denníka Welt am Sonntag.
"Produkcia je veľmi komplexná, množstvo variácií modelov privysoké," uviedol denník, ktorý sa odvoláva na svojho nemenovaného informátora z koncernu.
Problémy, ktoré má teraz VW, sa prejavia na zdržaní nábehu výroby najmä nových modelov touranov. Pôjde o ich nákladné zlepšenia.
Hovorca VW prikladá význam celkovej neprehľadnej situácii vo výrobe. "Nábeh nového modelu je vždy veľkou výzvou," podotkol. Jestvuje však istota, že Volkswagen, ktorý si sám určil ciele a termíny, ich dokáže dodržať.
Veľký počet ponúkaných modelov a zložitá štruktúra VW vytvárajú - bez prihliadnutia na aféru s výfukovými plynmi - veľké montážne strediská automobilky, ktorá má po celom svete spolu 600.000 zamestnancov.
Matthias Müller, nový šéf VW, oznámil, že dôjde k zjednodušeniu rozhodovacích procesov a chce ich decentralizovať. Rozhodol sa obnoviť aj program znižovania výrobných nákladov. Bude sa uvažovať napríklad o tom, či sa bude inovovať luxusný model Phaeton. Ale možností na úspory je podstatne viac.
Klaus Rosenfeld, šéf Schaefflera, subdodávateľskej firmy automobilkám, denníku povedal, že situácia vo VW "vyzerá všelijako, len nie ružovo". Poškodenia automobilového priemyslu aférou s výfukovými plynmi sa však neobáva.