Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën prekvapila trhy, keď v 3. štvrťroku vykázala nárast globálnych tržieb, zatiaľ čo analytici očakávali ich pokles. Za lepšie výsledky vďačí automobilka najmä čínskemu trhu. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Celkové tržby Peugeotu, ktorý je druhou najväčšou automobilkou v Európe, sa za tri mesiace do konca septembra zvýšili medziročne o 1,6 % na 12,3 miliardy eur. Ale tržby tzv. kľúčovej výrobnej divízie, ktorá nezahŕňa čínske závody firmy, v sledovanom období klesli o 0,8 % na 7,97 miliardy eur. Jedným z dôvodov ich poklesu je aj negatívny vplyv menových kurzov.
Automobilka, ktorá za 1. polrok 2014 dosiahla prvýkrát po troch rokoch zisk, sa snaží obnoviť a udržať zisky zvýšením predaja na trhoch mimo Európy, kde sa dopyt po autách počas dlhovej krízy prepadol na najnižšiu úroveň za dve desaťročia. Táto stratégia zahŕňa aj rozšírenie spolupráce s čínskym partnerom Dongfeng Motor a tiež redukciu počtu vyrábaných modelov do roku 2022 na 26 zo súčasných 45.
Z údajov firmy ďalej vyplýva, že počet predaných áut z produkcie PSA Peugeot Citroën v 3. kvartáli vzrástol medziročne o 5,4 % na 643.600 vozidiel. Odbyt francúzskeho koncernu v Číne a juhovýchodnej Ázii pritom stúpol o 44 %, v Európskej únii sa zvýšil o 7 %, ale v tzv. Eurázii, ktorá zahŕňa Rusko, sa prepadol o 62,4 % a v Latinskej Amerike klesol o 38,2 %.