Juhokórejská spoločnosť LG Electronics Inc v druhom štvrťroku evidovala pokles zisku o 60 percent, keďže predaj jej televízorov a smartfónov oslabil v dôsledku menšieho dopytu a silnej konkurencie. Firma LG, ktorá je druhým najväčším výrobcom televízorov na svete po Samsungu, za druhý kvartál vykázala prevádzkový zisk 244 miliárd juhokórejských wonov.
V rovnakom období pred rokom pritom bol v objeme 610 miliárd juhokórejských wonov, čo je medziročný prepad vyše 300 miliónov eur. Výsledok za druhý kvartál tohto roka je výrazne nižší v porovnaní očakávaním analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí odhadovali, že bude vo výške 395 miliárd juhokórejských wonov.
Divízia výroby televízorov sa dostala do prevádzkovej straty 82,7 miliárdjuhokórejských wonov, hoci v druhom kvartáli vlaňajška dosiahla zisk 159 miliárd juhokórejských wonov. V strate bola táto divízia už v období januára až marca, ale iba v sume 6,2 miliardy juhokórejských wonov.
Divízia mobilnej komunikácie dosiahla iba nepatrný zisk, a to 0,2 miliardy juhokórejských wonov, keďže jej dodávky smartfónov medziročne klesli. Odzrkadlením rastúcich obáv trhu o podnikateľský výhľad firmy LG Electronics je to, že hodnota jej akcií minulý týždeň klesla na najnižšiu úroveň za viac ako 12 rokov.
( 1 EUR = 1283,83 KRW)