Podľa analýzy internetového porovnávača Heureka.cz vlani bolo v Česku 36 200 internetových predajcov. Ich počet sa medziročne znížil o 600. Najviac ich bolo v krajine práve pred dvoma rokmi a znalci odhadujú, že sa začal trend ich poklesu.
Opačný vývoj je v tržbách e-obchodov. Tento rok by mali prekročiť magickú hranicu 100 miliárd Kč (3,83 miliardy eur).
„V porovnaní s ostatnými európskymi krajinami pôsobí na českom trhu trikrát viac e-shopov. V tomto smere je už trh nasýtený. To však neznamená, že nebude ďalej rásť,“ uviedol Tomáš Braverman, riaditeľ Heureka.cz.
Výkonný riaditeľ Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK) Jan Vetyška povedal, že predaj prostredníctvom internetu nie je vhodný iba pre veľkých predajcov. Uchytiť sa na ňom môžu práve špecializovaní predajcovia v porovnaní napríklad s nasýteným trhom internetových obchodov s elektronikou.
Internetoví obchodníci so špecializovaným sortimentom však musia viac dbať na svoju reklamu.