Slovensko spája s Maďarskom sedem železničných priechodov, no pravidelné diaľkové železničné spojenie je prevádzkované na dvoch úsekoch a pravidelné cezhraničné regionálne spojenie len na jednom úseku.
Na posilnenie medzinárodných regionálnych spojení je vhodné po dohode s maďarskou stranou zvážiť obnovenie alebo zavedenie cezhraničných železničných spojení. Uviedlo to Ministerstvo dopravy v informatívnom materiáli, ktorý v stredu zobrala na vedomie vláda.
Rezort dopravy považuje za prioritu vlakové spojenie Lučenca s maďarským Hatvanom.
"Ide historicky o najodporúčanejšie regionálne spojenie Maďarska so Slovenskom, ktorého cieľom je napojiť sa na slovenskú trať č. 160 s prestupmi do Zvolena, Rimavskej Soboty a Rožňavy," priblížil rezort.
Podľa návrhu by mohli vlaky premávať v špičke v hodinovom intervale a mimo dopravnej špičky v dvojhodinových intervaloch.
Druhou v poradí priorít rezortu dopravy je spojenie Košíc s maďarským Miskolcom (Miškovec). Táto regionálna trasa by mohla podľa materiálu podporiť rozvoj regiónu Košíc a riešiť možný nedostatok pracovnej sily po príchode nových investorov.
Medzi ďalšie, ale už menej významné železničné spojenia zaradil rezort linku medzi Komárnom a Komáromom, kde však treba spracovať analýzu dopytu, ale aj linky Lučenec - Balassagyarmat (Balážske Ďarmoty), Šahy - Balassagyarmat a Slovenské Nové Mesto - Sátoraljaújhely.