Prešov sa dočkal prvej časti svojho severného obchvatu, ktorý mal byť otvorený už začiatkom leta, no napriek tomu nejde o nejaký zásadný posun. Výstavba jeho druhej časti má však trvať štyri roky. Stihne sa to?
Na chvíľu by som sa vrátil ešte k jeho prvej časti. Stavbu sme stihli veľmi solídne nielen na slovenské, ale aj na európske pomery. Pôvodný termín bol júl, napokon sa otvoril v septembri, čo sú len dva mesiace. Navyše sme celkovú sumu stavby z pôvodných 135 miliónov eur zvýšili len o štyri milióny.
Nie je to síce nula, ale vzhľadom na to, že sa vopred nedá všetko predvídať, môžeme povedať, že prvá etapa išla skutočne veľmi dobre. Pri druhom úseku som veľmi rád, je už vybraný jeho dodávateľ aj zhotoviteľ. Ide o dlhší úsek, ktorý bude mať až 10,5 kilometra, ten prvý mal 4,2 kilometra.
Je možno chybou, že si diaľnice striháme na malé časti. Administratíva pri každej z nich potom trvá rovnako dlho, zbytočne sa opakuje a celkovo sa nám tiež napokon predražujú.
VIDEO: pozrite si celý rozhovor s ministrom dopravy Pavlom Lančaričom
Je to možno z extrému do extrému, ale keď sa v roku 2010 cez PPP projekty plánovala severná diaľnica, kritizovalo sa, že ide o príliš veľké úseky...
Áno, každý extrém je zlý. Ak hovoríme o štyroch kilometrov, naozaj sa mi to zdá primálo. To isté platí aj vtedy, ak by to bolo 200 kilometrov.
Cesta, ako postaviť obchvat Prešova, sa evidentne našla. Už 25 rokov sa však hľadá aj cesta na dokončenie tunela Višňové a blízkej diaľnice, vďaka ktorej sa bude dať obísť Strečno. Máme rok 2023, je koniec roka 2025 reálny termín?
Zostáva vám 85% na dočítanie.