Prevádzkovateľ tunajšieho mýtneho systému, spoločnosť Skytoll z českej skupiny ITIS Holding, dnes vo vyhlásení odmietol výčitky, že jeho služby v krajine sú predražené.
Niektorí slovenskí politici, vrátane členov súčasnej úradníckej vlády, predtým kritizovali vysoké náklady na terajší mýtny systém, ktorý v krajine funguje od roku 2010. V súťaži na jeho vybudovanie a prevádzku SkyToll uspel s najdrahšou ponukou, keď v tendri po vylúčení ostatných záujemcov zostal sám.
Náklady zodpovedajú rozsahu služieb
"Zásadne odmietame označenie služieb za predražené. Náklady na prevádzku systému zodpovedajú rozsahu služieb, ktoré Slovensko objednáva a ktoré nemožno porovnávať s okolitými krajinami," napísal Skytoll vo vyhlásení, ktoré ČTK poskytol hovorca ITIS Holdingu Miroslav Beneš.
Podľa neho čisté náklady na prevádzku mýtnych systémov v Česku a na Slovensku sú pri zohľadnení porovnateľných položiek podobné. Česko si podľa neho objednalo menší rozsah služieb ako Slovensko a v porovnaní so Slovenskom vyberie na svojej diaľničnej a cestnej sieti trojnásobne viac poplatkov.
Dúfame vo zníženie nákladov
Najvyšší kontrolný úrad v minulosti upozornil, že takmer polovica z vybraného mýta na Slovensku v preverovanom období pripadla Skytollu vo forme odmeny. Podľa SkyTollu by sa nákladovosť systému pohybovala okolo desiatich percent, ak by Slovensko vybralo na mýte toľko ako Česko.
Kontrakt na prevádzku mýtneho systému mal SkyTollu pôvodne skončiť vlani. Bratislava však zmluvu predĺžila, pretože nestihla dokončiť súťaž na nový mýtny systém.
Správca diaľnic nds minulý týždeň oznámil, že najvýhodnejšie ponuky v dvoch súťažiach v súvislosti s vybudovaním nového mýtneho systému predložil CzechToll. Od nového systému a od chystaného zavedenia európskej služby elektronického mýta (EETS) si Slovensko sľubuje výrazné zníženie nákladov na jeho prevádzku oproti súčasnosti.