Na snímke šéf eseročky LTE Logistik a Transport Slovakia Ján Biznár. FOTO: HN/Pavol Funtál
StoryEditor

Šéf top železničného podniku: Máme tu bermudský trojuholník. Českí rušňovodiči sa sem naozaj boja chodiť

19.06.2023, 00:00

V rozhovore so šéfom spoločnosti LTE Slovakia Jánom Biznárom sa dozviete:

  • Prečo sa českí dopravcovia boja jazdiť po slovenských koľajniciach.
  • Ako rušňovodič predišiel na lokálnej trati nehode, ktorá mohla spôsobiť tragédiu so stovkami mŕtvych.
  • Kde prehadzujú naši železničiari výhybky ručne ako v 19. storočí.
  • Aké sú nevyriešené problémy s vozbou tovaru z Ukrajiny a prečo ich považuje za ťažkého obchodného partnera.
  • Ako dostala firma „po papuli“ v období, keď sa rozbiehal nitriansky Jaguar. 

Nedávno sa pri Rimavskej Sobote vykoľajil a prevrátil vlak. Dôvodom bolo podľa železničiarov počasie. V poslednom čase však bolo podobných prípadov viac. V Žiline bola za vykoľajením Pendolina zlá infraštruktúra, v Košiciach sa zas dostal vlak mimo trate pre chybu personálu. Majú podobné prípady stúpajúcu tendenciu?

Vnímam to tak, že kedysi boli nehody na železnici častejšie, ale bolo to zväčša spôsobené ľudským faktorom. Dnes je vďaka zabezpečovacím zariadeniam nehôd menej. V úrovni zabezpečenia však za okolitými štátmi zaostávame. 

image

Štát sa sporí so ŽOS Vrútky. Za meškajúce vlaky si pýta milióny navyše

Stalo sa dokonca aj to, že po rekonštrukcii stanice sa znížila jej bezpečnosť. Stav infraštruktúry je hrozný a koľaje sú životu nebezpečné. Vlaky sú síce najbezpečnejší druh dopravy na Slovensku, ale bezpečnejšie sú azda len pohyblivé schody. Zďaleka tu nie je taký pocit bezpečia z hľadiska stavu infraštruktúry ako v minulosti, čo je veľmi vážna vec. Nedávno trochu rozvíril vody list od Českých dráh. Naši susedia sa sem už preto boja jazdiť.  

Prečo? Boja sa, že sa vlak môže poškodiť? 

Áno. Jeden príklad za všetky: pred štyrmi rokmi sa stala pri Trnovci nad Váhom nehoda, pri ktorej došlo k vykoľajeniu vlaku, ktorý viezol zvitky plechov. To sú zrolované kusy železa od päť do 25 ton.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 93% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-22 15:29:27 - Feat.: 1 - Title: Na rozhodnutie politikov doplácajú železničiari roky. Súkromníci musia tankovať „kade-tade“ 02 - Modified: 2022-05-12 13:23:58 - Feat.: 0 - Title: „Je to ďalší klinec do rakvy.“ Dopravcovia odmietajú platiť za trakčnú energiu pre zbabraný tender 03 - Modified: 2023-06-15 18:31:16 - Feat.: 1 - Title: Štát sa sporí so ŽOS Vrútky. Za meškajúce vlaky si pýta milióny navyše
01 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy 02 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky 03 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily 04 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok 05 - Modified: 2024-09-27 09:03:22 - Feat.: - Title: Najdlhší železničný most u nás je v oveľa vážnejšom stave, ako čakali. Modlia sa, nech nespadne, tvrdí expert
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. november 2024 04:37