Medziročný prepad tržieb nastal až u siedmich z deviatich sledovaných zložiek maloobchodu, v dvoch dokonca o viac ako 20 percent. Informoval o tom štatistický úrad.
Marcový výsledok najvýznamnejšie ovplyvnil pokles tržieb v hyper- a supermarketoch (nešpecializované predajne) o 5,8 percenta, ktoré tvoria najväčší, viac ako tretinový podiel na celkových tržbách odvetvia.
Druhým najvýraznejším vplyvom bol štvrtinový pokles tržieb v predajniach s ostatným tovarom pre domácnosť, kam patria hobbymarkety, predajne nábytku či spotrebnej elektroniky, ako aj takmer 5-percentný pokles tržieb v špecializovaných predajniach s ostatným tovarom, napríklad s obuvou, textilom či drogériou.
Celkový pokles tržieb v odvetví maloobchodu tlmili predajne pohonných látok. Ich tržby medziročne vzrástli o viac ako 30 percent, ale výsledok bol významne ovplyvnený rozšírením počtu spravodajských jednotiek od začiatku roka 2023, ktoré bolo spôsobené preklasifikovaním ich hlavnej činnosti do maloobchodu.
Rast tržieb si udržali ešte aj špecializované predajne s počítačmi a komunikačnou technikou. Ich tržby oproti minulému roku boli vyššie až o takmer dve tretiny. Minuloročnú úroveň rovnakého mesiaca prekonali tržby reštaurácií a pohostinstiev o 7 percent a tržby v ubytovaní o takmer 30 percent.