Finálne rozhodnutie pre 1,2-miliardovú investíciu v Košiciach v tomto roku, dokončenie terénnych príprav a začiatok výstavby na začiatku budúceho a o rok neskôr zavádzanie technológií. Nasledovať bude nábor piatich tisícok zamestnancov a nakoniec v roku 2026 oficiálny štart produkcie. To je v skratke plán piateho výrobcu automobilov na Slovensku.
Tretím európskym domovom švédskeho Volva sa stanú Valaliky na skok od metropoly východu. Výrobca podľa vlastných slov potrebuje nafúknuť produkciu zo súčasných zhruba 700-tisíc vozidiel ročne na 1,2 milióna. K tomu mu výraznou mierou pomôže aj nová slovenská prevádzka. Po plnom nábehu by mala ročne produkovať 250-tisíc automobilov s výhradne elektrickým pohonom.
Len peniaze a ľudia na to však stačiť nebudú. Plynulosť produkcie bude totiž bytostne závisieť od dodávateľov. Tých má pre predstavu len bratislavský Volkswagen viac ako 1 200. Od nich prúdia komponenty do fabriky v Devínskej Novej Vsi zo 40 krajín.
Podobne na tom bude aj nová fabrika na východe republiky. „Celosvetovo máme zhruba dvetisíc priamych dodávateľov a ďalších 8 900 nepriamych. Tí robia 16-tisíc dielov a komponentov nutných na výrobu. Ďalších budeme potrebovať pre produkčné kapacity na Slovensku. Na ich získavaní pracujeme už dnes,“ uviedol na medzinárodnom biznis fóre z dielne Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu Slovak Industry Vision Day Björn Helldén, riaditeľ Volvo Car Košice.
Zostáva vám 66% na dočítanie.