Hlavná železničná stanica v Bratislave. FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

ZSSK dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov

04.08.2022, 13:03
Autor:
TASRTASR

Aplikácia Ideme vlakom umožňuje cestujúcim zakúpiť si traťový cestovný lístok či ležadlo. Jej prostredníctvom sa dá rezervovať miesto pre batožinu aj bicykel.

Železničná spoločnosť Slovensko dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov.

Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom internetového obchodu alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom v prvej polovici tohto roku dosiahol 30,6 percenta. Informuje o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenáva už od novembra 2018, keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná aplikácia Ideme vlakom. Aplikácia je podľa hovorcu kontinuálne vylepšovaná aj na základe pripomienok cestujúcich.

image

Milióny na záchranu vlakov stačiť nebudú, výpravcov a predajné okienka nahradia automaty

Začiatkom tohto roka tak ZSSK prostredníctvom aplikácie umožnila nákup traťových cestovných lístkov, lôžok a ležadiel. Od 27. júla boli spustené ďalšie novinky, ako napríklad upozornenie na začiatok a vypršanie platnosti lístka vo forme push notifikácií či predaj cestovných lístkov a rezervácií na batožiny a bicykel alebo predaj cestovných lístkov pre psa.

Tieto internetové doklady si zákazníci môžu kúpiť na všetky vnútroštátne vlaky, ale aj na vnútroštátny úsek vybraných medzinárodných vlakov. Konkrétne tých, ktoré sú v rezervačnej databáze ZSSK. V priebehu tohto roka ZSSK plánuje aj spustenie predaja medzinárodných cestovných lístkov (Europa Expres) v mobilnej aplikácii.

Pri jednotlivých formách predaja je podľa Kováča možné vidieť, že tie "neosobné" sú čoraz obľúbenejšie.

"Za prvý polrok sa tak zvýšil podiel predaja cez aplikáciu Ideme vlakom (4,3 percenta) a e-shop (26,3 percenta) oproti predošlým rokom. Za prvý polrok 2022 tiež pozorujeme pokles predaja cestovných lístkov prostredníctvom kamenných predajní (61,6 percenta) oproti predošlým obdobiam," priblížil.

V druhom štvrťroku 2022 zároveň ZSSK eviduje najviac stiahnutí aplikácie v histórii spoločnosti. Urobilo tak 31 161 zákazníkov.

01 - Modified: 2022-07-30 09:21:51 - Feat.: 1 - Title: Na severe a východe Slovenska majú ísť miliardy do železnice. Vlaky zrýchlia o 41 minút 02 - Modified: 2022-07-22 13:23:09 - Feat.: 1 - Title: Obnovenie spojenia aj posilnenie zubačky prinieslo železniciam rekordný počet cestujúcich 03 - Modified: 2022-07-22 10:39:15 - Feat.: 1 - Title: Vlakovej doprave pribúdajú kvôli horúčávam problémy. Vo vagónoch dochádza k prehrievaniu klimatizácií 04 - Modified: 2022-06-30 15:10:01 - Feat.: 1 - Title: Štátny vlakový dopravca výrazne škrtá zľavy. Nenápadne, formou zmeny prepravného poriadku
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-29 14:12:10 - Feat.: - Title: Ako budú jazdiť nové expresy, ktoré nahradia IC? Priamy spoj do Bratislavy dostane ďalšie krajské mesto 05 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 23:14