Konateľky spoločnosti dm drogerie markt Česká republika Martina Horká a Markéta Kabajová v rozhovore pre Lidovky uviedli, že menšie dm tam úplne vymiznú. Je toto cesta, ktorou sa bude uberať aj slovenská sieť?
Keď to hovoria české kolegyne, asi áno. Ja vám na to neviem odpovedať.
Uviedli, že je pre nakupujúcich komfortnejšie, keď sa pohybujú v priestoroch nad päťsto štvorcových metrov...
Určite áno. Slovenské dm a predpokladám, že aj české, začínali s rozlohou dvesto až 250 štvorcových metrov. Dnes majú naše vlajkové lode ako Eurovea či Nivy okolo sedemsto metrov, čiže z tohto pohľadu sa plocha bude rozhodne zväčšovať. Otázka je, či vymiznú malé drogérie vo všeobecnosti. To si netrúfam odhadovať.
V tom rozhovore to vyznievalo tak, že je to plán a niečo tým sledujú. Toto teda na Slovensku takto nie je?
Priznám sa, že som ho nečítal, takže sa necítim kvalifikovaný na odpoveď. Určite však budeme otvárať väčšie filiálky. V súvislosti s tými malými drogériami, keď dm začínalo, tak ich bolo viac ako tritisíc. To je takzvaný neorganizovaný trh. Dnes sú na trhu v Českej republike Rossman, pk Solvent, Teta drogerie a my. U nás to zas sú Krajčík, 101 Drogerie, pk Solvent a my. Keď to rozmeníme na drobné, tak dm má oveľa menej prevádzok, než majú tieto tri spoločnosti spolu, ale vygenerujeme vyšší obrat. Takže tie filiálky budú miznúť, avšak nemyslím si, že sa kvôli rôznorodosti bude možné zbaviť malých pobočiek.
Ktoré podľa vás zostanú?
Napríklad farby a laky. To je niečo, čo nepokrývame, či už u nás alebo v Česku, a ani nebudeme, keďže to nie je naša doména. Predsa len je to technologické, ale aj zo zákona komplikovanejšie predávať. Určite sa však bude zväčšovať predajná plocha drogérií. Vzhľadom na to, že sme koncernový hráč, tak tú koncepciu máme spoločnú vrátane portfólia. Na druhej strane nemáme ambíciu, aby sme išli aj s veľkým rastom hore, minimálne na Slovensku.
V minulosti boli populárne obchody v centre miest, neskôr obchodné centrá. Na základe čoho vyberáte lokality teraz?
Za tých 27 rokov, čo sme na trhu, sa to významne zmenilo. Tak ako sa mení spotrebiteľské správanie zákazníkov, mení sa aj portfólio filiálok. Budeme ich mať v centre mesta, či sú to Banská Bystrica, Košice alebo menšie mestá. Problém je, že zákazník je čoraz pohodlnejší.
Čo to znamená?
Zostáva vám 90% na dočítanie.