Novými pravidlami aerolinky reagujú na incident z minulého týždňa, pri ktorom ochranka násilím vyviedla jedného z cestujúcich potom, čo sa odmietol vzdať svojho miesta v lietadle.
Členovia posádky americkej spoločnosti United Airlines si ponovom budú musieť zarezervovať svoje miesto v lietadle minimálne hodinu pred odletom. Ak to nestihnú, budú musieť počkať na ďalší let. To má zabrániť tomu, aby ľudia, ktorí si zaplatili za letenky a sú už usadení, museli svoje sedadlá opustiť.
Spoločnosť "žehlí" incident
Podľa hovorkyne aeroliniek Maggie Schmerinovej by mala nová politika zabezpečiť, že sa prípady ako ten z minulého týždňa "už nikdy nebudú opakovať". V minulosti si mohli členovia posádky zarezervovať let kedykoľvek, a to až do doby odletu. "Nikto z posádky nemá právo letieť na miesto zákazníka, ktorý už nastúpil na palubu," vyjadrila sa podľa denníka The Washington Post Schmerinová.
Spoločnosť dúfa, že toto rozhodnutie pomôže zabrániť tomu, aby sa podobná udalosť v budúcnosti opakovala. "Je to jeden z prvých krokov na zabezpečenie čo najlepšieho zákazníckeho servisu," uviedla Schmerinová.
Šéf spoločnosti Oscar Munoz v súvislosti s incidentom sľúbil, že do 30. apríla spoločnosť preskúma pravidlá riešenia situácií, kedy má let zarezervovaný viac cestujúcich, než aký je počet sedadiel.
Vo vyhlásení, ktoré spoločnosť vydala vo štvrtok, ďalej uistila, že už nebude využívať k vyvádzaniu cestujúcich ochranku, pokiaľ k tomu nepovedú vážne bezpečnostné dôvody. Zároveň chce preskúmať vzdelávacie programy pre svojich zamestnancov.
United Airlines zažili nešťastný týždeň
Zmena prišla necelý týždeň po nedeľňajšom incidente v Chicagu, keď spoločnosť potrebovala uvoľniť štyri sedadlá pre členov posádky. Potom, čo nenašla žiadnych dobrovoľníkov, ktorí by sa vzdali svojich miest v lietadle, náhodne vybrala štyroch cestujúcich, ktorým ponúkla finančnú kompenzáciu.
Traja opustili lietadlo bez väčších námietok, avšak štvrtý cestujúci, šesťdesiatdeväťročný David Dao, sa svojho sedadla odmietol vzdať. Ochranka ho nakoniec vyviedla násilím a muž následne musel byť hospitalizovaný v nemocnici. Video, ktoré celý incident zachytilo, sa rýchlo rozšírilo na internete a má už cez 3 milióny zhliadnutí.
Cestujúci pri zásahu utrpel silný otras mozgu, prišiel o dva predné zuby a mal zlomený nos. Rozsah psychickej ujmy vraj nie je známy. Daoov právnik Thomas Demetrio vo štvrtok na tlačovej konferencii uviedol, že jeho klient spoločnosť pravdepodobne zažaluje, akonáhle bude ukončené vyšetrovanie.
Verejnosť sa proti postupu aeroliniek ohradila ostrou kritikou. Jej terčom sa stal okrem iného šéf spoločnosti Oscar Munoz, ktorý najprv vyvedeného pasažiera označil za rušivého, neskôr sa ale ospravedlnil s tým, že podobná udalosť sa už nikdy nebude opakovať. Okrem kritiky priniesol incident aj vlnu humorných narážok.
new United Airline passengers .... ? ?? pic.twitter.com/D0ElBihJXB
— Pascal Guyon (@pascalguyon) 14. apríla 2017
Tento incident však nebol jedinou aférou, ktorá spoločnosť tento týždeň stretla. V rovnaký deň na linke Houston - Calgary bodol jedného z cestujúcich do ruky škorpión. Vypadol zo stropnej priehradky vo chvíli, keď ju Richard Bell otvoril. "Manžel cítil niečo vo vlasoch. Prehrabol si ich a spadol mu na stôl. Keď ho chytil, bodol ho," povedala jeho manželka Linda pre CNN. Ako sa škorpión na palubu dostal, nie je jasné.
Podľa spoločnosti United Airlines palubný personál vec okamžite konzultoval s lekárom, ktorý následne uistil, že nešlo o život ohrozujúcu záležitosť. Aerolinky sa ospravedlnili a Bellovi ponúkli odškodnenie.
Minulý týždeň výrazne ovplyvnil aj akcie firmy United Continental Holdings, čo je materská spoločnosť United Airlines. Tie po sérii incidentov a kritiky verejnosti výrazne stratili na hodnote.