Káva do ruky od baristov z pojazdnej kaviarne v štýle tridsiatych rokov. Koncept Coffee Brothers sa z Bratislavy postupne rozrástol už do štyroch ďalších slovenských miest a Viedne. A najnovšie to má namierené do Los Angeles. „Reálne uvedenie do prevádzky vidím až v apríli, prípadne v máji. Veľa závisí od povolení na úradoch a či nájdem vhodné priestory na uskladnenie vozíka,“ vysvetľuje spolumajiteľ Coffee Brothers Roman Fridrich. Ten sa totiž do amerického mesta sťahuje a kaviareň si chce vziať so sebou.
Jeden doma, jeden v USA
Na expanzii za „veľkú mláku“ bude pravdepodobne najdrahšia doprava pojazdnej kaviarničky. Tú majú majitelia v pláne rozdeliť na tri časti a odoslať leteckou dopravou. „Kávoví bratia“ sa Ameriky neboja a dúfajú, že sa ich koncept v uliciach veľkomesta uchytí. „Pokiaľ viem, náš typ predaja kávy zatiaľ v Los Angeles neexistuje,“ konštatuje Fridrich. Firmu by jeho odchod do cudziny nemal poznačiť. Jeho partner Filip Demeter totiž zostáva na Slovensku, aby na spoločne vybudovaný biznis dohliadol.
Firma od roku 2015 funguje aj ako franšíza. „Od apríla by sme mohli mať prevádzku prostredníctvom franšízingu aj v Prahe a ďalšie vozíky riešime v Rakúsku a Nemecku,“ pokračuje Fridrich. Okrem toho majú vypracovaný koncept kamennej prevádzky. Prioritou sú však pojazdné kaviarne, keďže sú menej finančne náročné.
Coffee Brothers sa mali v minulosti rozširovať aj do chorvátskeho Splitu a Bracu, no kvôli problémom v komunikácii so záujemcom o franšízingovú licenciu radšej od dohody odstúpili.
Kamenná prevádzka a vlastná pražiareň
V podnikaní sa darí aj priamemu konkurentovi Coffee Brothers – Pánovi Králičkovi. Ten má dnes tri pojazdné kaviarne i kamennú prevádzku. „Záleží mi predovšetkým na kvalite kávy. Rozhodol som sa preto mať vlastné zásoby zelenej kávy a zaobstarať si pražiareň. Náš pražiar ju následne upravuje podľa našich potrieb,“ konštatuje majiteľ firmy Pán Králiček Martin Králik. Na začiatku neveril, že by sa tento koncept mohol ujať. Postupom času sa však ukázalo, že dokáže poskytnúť zaujímavé možnosti v podnikaní. „Európa je ešte v tomto segmente neobsadená. Či sa budeme rozširovať, neviem. Zrazu je v každom slovenskom meste obrovská konkurencia,“ hovorí Králik.
Na expanziu pomocou franšízingu nebol doteraz pripravený, no pomaly začína uvažovať aj nad touto formou podnikania. „Franšízing musí byť kvalitný vo všetkých predajniach rovnako. Nemyslím si, že by toto konkurencia dokázala zabezpečiť. Doteraz som to nemohol garantovať ani ja,“ tvrdí Králik.
Koncept pouličného predaja kávy zaujal zákazníkov takmer okamžite. Majitelia prevádzok vidia za úspechom aj uponáhľanú dobu, keď ľudia nemajú čas vysedávať v kaviarňach. Ďalším dôvodom je aj fakt, že káva so sebou na ulici a čerstvom vzduchu chutí a množstvo zákazníkov si ju so sebou zoberie, aby si spríjemnili cestu.
Kde nájdete spoločnosť Coffee Brothers
„Kávoví bratia“ momentálne pôsobia vo Viedni, v Bratislave, Trnave, Nitre, Prešove a Košiciach.
Už čoskoro sa rozšíria aj do Prahy, Nemecka či do Los Angeles.
Coffee BrothersCoffee Brothers
StoryEditor
Slovenská kaviareň na kolesách mieri do Ameriky
Pouliční predajcovia kávy sa rozšírili do viacerých slovenských miest i do zahraničia.