Ak sa firma správa eticky, zlepší sa v nej atmosféra, vzťahy s obchodnými partnermi a bankami. To sa prejaví aj na jej výsledku. Veľa závisí aj od etiky politikov, ktorí rozhodujú o pravidlách biznisu, zdôrazňuje Peter Mihók.
Vaša komora vyhlásila pätnásty ročník súťaže o Veľkú cenu za etiku v podnikaní na Slovensku. Ako sa za celé toto obdobie zmenil prístup firiem k biznisu? Pomohla súťaž k etickejšiemu podnikaniu?
Na začiatku bolo pomerne zložité pritiahnuť firmy do tejto súťaže. Najmä domáce. Zahraničné spoločnosti už boli na takéto súťaže zvyknuté, lebo ich materské firmy s tým mali skúsenosti zo svojich krajín. Dávno pochopili, že etika patrí k dobrému imidžu firmy. Že je to výborný marketingový nástroj, ak preukážu, že ich niekto nezávislý ocenil za korektné správanie sa na trhu, voči zamestnancom, bankám a podobne. Po troch či štyroch ročníkoch sa však na Slovensku záujem o túto súťaž zvýšil.
Firmy zrejme zistili, že je pre nich výhodné, ak spĺňajú kritériá etického podnikania?
V posledných ročníkoch máme viac domácich záujemcov o zapojenie sa do súťaže než zahraničných. Dokonca aj malých a stredných firiem, čo je veľmi dobré. Pod vplyvom našej súťaže začali slovenské firmy prijímať aj etické kódexy. A to je odrazový mostík na prihlásenie sa do súťaže s ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.