Rozhodnutie o osude IC vlakov je na spadnutie. Súkromný dopravca RegioJet medzitým skúša, aký vplyv na počty cestujúcich má jeho posledné zdražovanie. Šéf RegioJetu Radim Jančura dokonca zvažuje zlacňovanie. Pozrite sa, ako vyzerá situácia na trati Bratislava – Košice.
Prečo ícečká odišli?
Oficiálne môže za zrušenie luxusných vlakov štátneho dopravcu strata. Železnice prevádzkovali IC vlaky 22 rokov, od roku 2012 na komerčné riziko. Ešte v tom roku vykázali prémiové vlaky stratu 3,3 milióna eur. Hoci ju štátny podnik postupne znižoval, do čiernych čísel ícečká nikdy nedostal. „V tomto momente, pokiaľ bude RegioJet pokračovať, na čo má plnohodnotné právo, nie je šanca prevádzkovať IC vlaky ziskovo,“ povedal v decembri 2015 vtedajší minister dopravy Ján Počiatek. Rozhodnutie prišlo po tom, čo RegioJet začal hroziť odchodom z trate. Ak...
Zostáva vám 85% na dočítanie.