Koženkové sedačky, toalety bez vákuového systému a okná, ktoré sa nedajú otvoriť. To je obraz, ktorý pozná asi každý, kto na Slovensku cestuje vlakmi. Pomer tých ošarpaných k tým moderným je však na železniciach čoraz priaznivejší. Priemerne je to 40 ku 60 v prospech nových vozňov, čím sa však myslia aj zmodernizované staré vozidlá. Spoločnou črtou vynovovania je financovanie z eurofondov. Ďalším dôležitým momentom je aj čoraz väčší počet nových mašín v menej rozvinutých regiónoch. Najnovšie bol v piatok podpísaný kontrakt na finančné krytie z Bruselu pre deväť nových elektrických jednotiek, ktoré by mali jazdiť na tratiach košického a prešovského regiónu. Ich predpokladaná hodnota je 76,3 milióna eur a nasadené by mali byť do konca roku 2023. „Vďaka eurofondom sa dostanú moderné vlaky do regiónov naprieč Slovenskom, a to vrátane východu. Pre Košický a Prešovský kraj je určených deväť nových elektrických vlakov a ďalších 52 zmodernizovaných aj nových vozňov, ktoré budú premávať v regionálnej aj medziregionálnej doprave,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal....
Zostáva vám 85% na dočítanie.