StoryEditor

Číňania chcú naliať do legendárnej Hodvábnej cesty miliardy. Vyťaží z toho aj Slovensko

16.06.2016, 00:00
Preprava tovaru železnicou je najlepší kompromis, keďže letecky je ekonomicky nevýhodná a loďou príliš pomalá.

Päťtisíc rokov stará kupecká cesta medzi Áziou, Blízkym východom a Európou ožíva. Číňania sú pripravení naliať do obnovy legendárnej Hodvábnej cesty miliardy eur. Z čínskych investícií pritom vyťaží i východ Slovenska. Jeden z logistických uzlov totiž môže vyrásť práve v Košiciach. „Čínske firmy intenzívne pracujú na obnovení Hodvábnej cesty, ktorá povedie cez Slovensko z Číny až do Európy. Rozvoj projektu momentálne brzdí dianie na Ukrajine, ktoré nevieme ovplyvniť,“ povedal na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNregióny štátny tajomník ministerstva hospodárstva Vojtech Ferencz. Modernizácia železničných tratí a budovanie nových terminálov prines...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-04 10:09:48 - Feat.: - Title: Čuchajú a známkujú. Aj tak vyzerá kontrola vozidiel špecialistami na pach v bratislavskom Volkswagene (+video) 02 - Modified: 2024-09-03 08:00:00 - Feat.: - Title: Dvaja študenti prespávajú v nehnuteľnostiach, aby dokázali majiteľom, že v nich nestraší. Samozrejme si za to nechávajp platiť 03 - Modified: 2024-08-22 05:56:55 - Feat.: - Title: Podnikateľka vlastnila Janukovyčovu plochu pre vrtuľníky. Teraz jej dali naše úrady zelenú na veľkú investíciu 04 - Modified: 2024-08-17 10:00:00 - Feat.: - Title: Bezmäsité mäso malo zachrániť svet, realita vyzerá inak. Firmy doň naliali vyše miliardy, ľudia oň nemajú záujem 05 - Modified: 2024-08-11 07:30:00 - Feat.: - Title: Názvy legendárnych spoločností vznikali náhodou ale aj veľmi premyslene. Ako sa narodili IKEA, Spotify či LEGO?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 07:28