Len vo februári 2015 vzniklo v USA takmer 29-tisíc miest viazaných na franchisingové podnikanie. V Nemecku celkovo firmy podnikajúce týmto systémom zamestnávajú takmer pol milióna ľudí. Na Slovensku je čo zlepšovať.
Na Slovensku v súčasnosti pôsobí viac ako 170 franchisingových formátov, pričom asi tretina z nich má slovenský pôvod. Výstavba obchodných centier vytvorila dobré podmienky na zriaďovanie ich prevádzok. Ďalší hybný faktor rozširovania počtu konceptov, ktoré pôsobia na Slovensku, predstavoval príchod veľkých zahraničných značiek. Faktory, ktoré ovplyvňujú vstup ďalších franchisingových reťazcov, sú zaujímavosť samotného konceptu, dostatočný odbytový potenciál, konkurenčné prostredie, vymožiteľnosť práva.
Motor samozamestnania
Franchising ako obchodný formát tvorí dynamický a efektívny systém pre rast podnikania. Je takisto motorom samozamestnania, respektíve zamestnania členov rodiny. Pravdepodobnosť prežitia spoločnosti v tomto biznis formáte je vysoká a prispieva tým aj k trvalo udržateľnému rastu a v čase krízy takisto k rastu zamestnanosti. Tvorba nových pracovných miest a franchising sú spojené nádoby. Táto prednosť je zrejmá. Tam, kde vznikajú nové spoločnosti, expandujú zdravým spôsobom, vznikajú aj nové pracovné miesta. Tie sú solídne a dokonca ich možno plánovať. Len v Nemecku je viac ako tisíc poskytovateľov franchisingu, viac ako 65,5 tisíca prijímateľov a tí spolu vytvorili viac ako 463-tisíc pracovných miest. V USA len vo februári 2015 vzniklo 29-tisíc nových miest vo franchisingových systémoch. ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.