StoryEditor

Mladí sa rozhodujú podľa emócií

15.03.2016, 23:00

Novinky v digitálnych platbách, zmeny platobného správania verejnosti, ale aj to, ako by mali online marketéri zaujať mladú generáciu Z, narodenú po roku 1995. O týchto témach sa diskutovalo na konferencií HNAcademy s názvom Online marketing v kartovom biznise, ktorú v spolupráci s HN organizovalo Združenie pre bankové karty.

Mastercard stavil na jednoduchosť
Čo najviac sprehľadniť finančné operácie a pokiaľ možno čo najjednoduchšie nakupovať pomocou digitálnych platieb aj u nás. Aj tak by sa dal opísať hlavný cieľ spoločnosti Mastercard, ktorú na podujatí zastupoval Luděk Slouka, produktový manažér. Slouka predstavil výhody platobného systému MasterPass, ktorý je v prevádzke od novembra 2015. „MasterPass je nielen jednoduchou a bezpečnou pomôckou, ale aj prostriedkom na každodenné nakupovanie,“ vysvetlil. Chce, aby sa novozavedená služba, ku ktorej zákazníkovi stačí smartfón, rozšírila pokiaľ možno čo najviac. Poukazuje na fakt, že rozšírenie služby MasterPass je výhodné nielen pre nakupujúcich, ale aj pre samotných obchodníkov. „Motiváciou zaviesť možnosť platiť cez MasterPass ušetrí obchodníkovi finančné prostriedky, ktoré by inak musel vraziť do technickej infraštruktúry,“ tvrdí Slouka. Nepochybuje, že systém masterPass si nájde čoraz viac priaznivcov a širšie uplatnenie.

E-commerce na vzostupe
Na novinku od spoločnosti Mastercard nadviazala aj Alice Filipovičová, marketingová manažérka spoločnosti Visa pre Európu. „Podiel e-commerce, čiže elektronického obchodovania, rastie z roka na rok. Narastá aj počet spoločností, ktoré sú do e-commerce zapojené,“ vysvetľuje Filipovičová. Pripomína však, že nie každý vidí v elektronickom obchodovaní či nakupovaní jasné výhody. „Prevažujú plusy, ale nájdu sa aj nevýhody, ktoré ľudí odrádzajú. Sú to napríklad obavy o bezpečnosť, o ochranu osobných údajov či o narušenie komfortnej zóny,“ vyratúva Filipovičová.

Aplikácie pomáhajú biznisu
O tom, že podnikateľom dokážu pomôcť a zvýšiť tržby aj mobilné aplikácie, hovoril Vladimír Šarafín, business development manager spoločnosti Tatry Mountain Resorts. Strediskám, ktoré spoločnosť Tatry Mountain Resorts zastrešuje, sa vyplatil projekt karty Gopass, ako aj aplikácie Gopass Mobile. „Aplikácia zjednodušuje nákup napríklad skipassov takpovediac na jeden klik,“ vysvetľuje Šarafín. Mobilná aplikácia má tak ambíciu ponúknuť viac ako karta Gopass, ktorá funguje už dlhší čas. „Aplikácia pre smartfóny je nový spôsob, ako umožniť zákazníkom jednak nakupovať, ale aj dostávať informácie z jednotlivých stredísk o pripravovaných akciách či podujatiach,“ opisuje výhody Šarafín. Zároveň dodal, že len za prvú sezónu fungovania mobilnej aplikácie mala spoločnosť vyšší obrat nielen pri online predaji, ale aj v samotných strediskách.

Dôraz na novú generáciu
Budúcnosť online obchodu a marketingu si osvojujú najmä mladí. Presnejšie, takzvaná generácia Z, teda mladí ľudia narodení po roku 1995. O tom, ako zaujať mladú generáciu, ktorá sa riadi skôr emóciami ako rozumom, rozprával Peter Šurín, stratég spoločnosti Elite Solutions. „Komunikácia s mladou generáciou má svoje špecifiká. Treba ju vedieť rýchlo zaujať, využívať všetky sociálne siete, nielen Facebook,“ vysvetľuje Šurín. Podľa jeho slov o tom, aký produkt či službu si mladý človek z generácie Z vyberie, závisí práve od toho, ako je mladý človek oslovený a čo ho zaujme.

01 - Modified: 2024-11-18 09:04:26 - Feat.: - Title: Emocionálna inteligencia sa dá naučiť, hovorí terapeutka 02 - Modified: 2024-10-25 07:00:00 - Feat.: - Title: Prečo milujeme horory a strašenie, keď svet je sám o sebe temným miestom? Psychologička vysvetľuje tento desivý fenomén 03 - Modified: 2024-10-14 14:00:20 - Feat.: - Title: Jennifer Lopez a jej prvé slová od rozvodu: „Musím sa naučiť byť šťastná sama so sebou!“ 04 - Modified: 2024-10-13 20:21:46 - Feat.: - Title: Emócie posilňujú schopnosť kontextovej pamäte ukladať podrobnosti, vedci objavili nové spojenie 05 - Modified: 2024-09-25 05:00:00 - Feat.: - Title: ROZHOVOR Zuzana Kanócz: Poviem vám kedy som prežívala obdobie najväčšieho vyhorenia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 23:57