Autmobilový sektor na seva viaže množstvo odvetví. Aj kvôli tomu na ňom priam stoja ekonomiky mnohých krajín. A preto dostrávajú podporu – aby udržali zamestnanosť. Tvrdí to investor Jan Pravda.
K čomu nezrovnalosti okolo merania emisií pre automobily s naftovými motormi povedú?
Myslím, že Volkswagen sa z toho – hlavne v USA – už nespamätá. Bude z toho nakoniec profitovať Tesla, rýchlejšie to otvorí cestu k elektrickým autám. Práve juhozápad USA je pre nástup novej energetiky v kombinácii s elektromobilmi ideálny, veľa sa tam svieti, obydlia sú ďaleko od seba. Je len otázka času, kedy sa to začne viac presadzovať tam a potom aj inde na svete.
Zasiahne to teda celý súčasný automobilový priemysel?
Prakticky všetky automobilky majú nevýkonný ekonomický model. Ukazovateľ rentability vlastného kapitálu, teda pomer čistého zisku k vlastnému majetku, je takmer pri všetkých automobilkách strašne nízky. Ako podnikateľský zámer je dnes automobilka vlastne nezmysel. Sú to predovšetkým štátom podporované zamestnanecké agentúry. A to je asi dôvod, prečo je k tomu Európska komisia zhovievavá. Veď už pred tromi rokmi publikovala štúdiu, že nie všetko s meraním emisií je v poriadku. Ale tento sektor zamestnáva hŕbu ľudí a to blokuje akúkoľvek zmenu....
Zostáva vám 85% na dočítanie.