Pred tromi rokmi to bola trať Bratislava – Komárno. Práve na nej sa cestujúci mohli odviezť vôbec prvýkrát iným vlakom ako štátnym. Potom prišla na rad trasa Bratislava – Žilina – Košice. To bola v poradí druhá linka, na ktorú štát vpustil súkromnú firmu. A teraz môže podľa zistení HN súkromník vstúpiť už aj na južnú trať, ktorá spája hlavné mesto so stredom Slovenska. Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) sa totiž chystá na linke Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica vypísať v priebehu tohto roka súťaž na nového dopravcu. „Naším cieľom je, samozrejme, poskytovať obyvateľom Slovenska najkvalitnejšie služby pri čo najnižších nákladoch štátu,“ povedal hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.
Nový dopravca by mohol na tejto linke jazdiť už od decembra 2015. Cestujúcich, ktorí na tejto „spodnej“ trati chodia, čakajú lepšie služby. „Latka bude nasadená dosť vysoko najmä z hľadiska komfortu,“ tvrdí šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková. Podľa nej nový dopravca bude musieť spĺňať viaceré kritériá. Zaradila medzi ne napríklad vozeň prvej triedy či vybavenie vagónov elektrickými zásuvkami či WiFi.
Pokračovanie článku nájdete TU.
Ľudia môžu dostať lepšie služby
O lepších službách hovorí aj bývalý šéf Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec. Výrazné zlacnenie cien lístkov, tak ako sa to stalo na top trati, však neočakáva. „Víťazný dopravca bude musieť vyriešiť problém straty aj za bezplatné cestovanie,“ povedal Kravec. Aktuálne cena lístka do Banskej Bystrice je 8,74 eura.
Nová súťaž na vlakového dopravcu môže vyvolať veľkú bitku. Majú o ňu záujem viaceré železničné spoločnosti. „Využijeme všetky možnosti na trhu, aby sme podporili liberalizáciu,“ povedal výkonný riaditeľ dopravných spoločností ARRIVA na Slovensku László Ivan..