StoryEditor

E-shopy valcujú kamenné obchody. Pozrite sa, čo Slovákov najviac láka

25.06.2015, 22:40
Autor:
redred

Internetové nakupovanie postupne vytláča nákupy v kamenných obchodoch. Podľa aktuálneho prieskumu Slovenskej asociácie elektronického obchodu (SAEC) už dnes nakupujú Slováci viac online ako v obchodoch knihy, letenky, či vstupenky.

Podľa odhadov jedného z najväčších internetových obchodov na Slovensku Hej.sk čaká rovnaký osud v pomerne krátkom období i fotoaparáty, notebooky, či tablety.

Slováci sú s nákupmi cez internet spokojní, tvrdí to až 95 percent z nich. Priemerný slovenský „online shopper“ má 25-34 rokov, nechá na internete 200-500 eur ročne a viac ako 60 percent z nich nakúpi online aspoň raz štvrťročne. Rozhodujúcim a jasne dominujúcim kritériom pre nákup je cena tovaru (až 77 percent).

Napriek rozmachu kreditných kariet a otvorenému obchodu v rámci únie Slováci stále veria oveľa viac slovenským e-shopom. Len 23 percent uskutočňuje viac ako štvrtinu svojich nákupov v zahraničných e-shopoch.

Prvý raz v histórii Slováci platili online (prevodom, kartou) viac ako na dobierku (46 oproti 45 percentám). Naďalej je však podiel nákupov cez dobierku veľmi vysoký a spôsobuje časti e-shopov nemalé problémy (neprebratie tovaru zo strany nakupujúceho, dlhá doba do inkasovania platby).

Slováci si najčastejšie nechávajú doručiť tovar kuriérom, najvyužívanejšou kuriérskou službou je UPS. Aj vďaka masívneho vzniku showroomov a expresných odberov rastie však aj podiel osobných odberov. Trhový priemer je 29 percent. „Naše odberné miesta HEJHOUSE v Bratislave, Žiline a vo Zvolene majú vysokú návštevnosť, keďže okrem odberu tovaru tu máme aj showroomy a ponúkame odborné poradenstvo, ktoré najmä zákazníkom zvyknutým na kamenné obchody na internete chýba,“ hovorí riaditeľ Hej.sk Vladimír Sušil.

Najväčší online potenciál má oblečenie a obuv. Už dnes ho jednotkou v predaji online. Napriek tomu ho na internete nakupuje len 27 percent Slovákov a stále jednoznačne dominuje nakupovanie v kamenných obchodoch (50 percent).

 

01 - Modified: 2007-07-05 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Sloboda po 114 dňoch
01 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 02 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov" 03 - Modified: 2024-09-24 09:07:31 - Feat.: - Title: Ženy uverili, že si s nimi píše Brad Pitt, ktorý im sľuboval lásku. Podvodníci od nich takto vylákali 325-tisíc eur 04 - Modified: 2024-09-19 15:42:39 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie 05 - Modified: 2024-09-05 12:22:34 - Feat.: - Title: Izolovaný kmeň v Amazónii prvýkrát vyskúšal internet. Od základov sa im zmenil život, takto teraz vyzerá ich svet
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 17:08