StoryEditor

Výpredajové mestečko neotvorí. Ani na piatykrát

01.03.2015, 23:00
Práce už finišujú, kupujúci si však na výpredajové nákupy budú musieť počkať.

„Budúcoročné vianočné nákupy zlacneného značkového tovaru už budú v našej kompetencii,“ povedal kedysi generálny riaditeľ spoločnosti IPEC Ivan Čarnogurský ml. Písal sa rok 2010 a on mal na mysli otvorenie D1 Outlet City pri Senci na nadchádzajúcu jeseň. Mal to byť prvý slovenský outlet plný zliav. A, samozrejme, nakupujúcich. Tieto slová sa však nestali pravdou ani po piatich rokoch.


Čítajte viac:
„Je tu málo ľudí. Stačí sa pozrieť na cenovky“
Slunce, seno, outlety


Nekonečný príbeh

Niekoľkonásobné posúvanie termínov, zmena konceptu i roztržky s konkurenciou. Senec mal svoje brány zákazníkom po viacerých peripetiách napokon otvoriť v marci tohto roka. Ani to sa však nestane. Výpredajové mestečko sa totiž ešte len finalizuje. „Stavebne budeme hotoví v apríli,“ hovorí dnes pre HN Ivan Čarnogurský ml.

Tomu nasvedčuje aj aktuálna situácia na stavenisku. K budúcemu outletu nás naviguje veľký bilbord, ktorý rokmi už stihol aj vyblednúť. Stavba nie je uzavretá, preto sa bez problémov dostávame na hlavné nádvorie, kde robotníci ukladajú zámkovú dlažbu. „Reálne by sa to mohlo stihnúť do dvoch týždňov. Vnútro je už hotové. Dlažbu dokončia do dvoch týždňov a elektrikári osadia svietidlá za tri dni,“ vysvetľuje nám jeden zo stavebníkov s tým, že hlavnú halu je potrebné ešte vymaľovať. Potom bude záležať už iba na nájomcoch. „Je na nich, ako rýchlo si nasťahujú regály a jednotky pripravia na otvorenie,“ dodáva pracovník.

Zazmluvnené značky

Nájomcov by mali tvoriť samé talianske značky. Outlet v Senci sa totiž rozhodol ísť cestou v štýle tejto južanskej krajiny. Chce sa zamerať na taliansku módu, dizajn, jedlo a taliansky životný štýl. „Momentálne máme podpísaných 70 percent nájomnej plochy,“ pokračuje Čarnogurský s tým, že v súčasnosti ešte nechce konkretizovať jednotlivé značky. K termínu otvorenia dodáva, že marec nestihnú, no outlet otvoria vo vhodnom čase, ktorý je ešte potrebné naplánovať.

Podľa odborníka je však spotrebiteľovi často jedno, odkiaľ značky pochádzajú. „Pre mnohých je dokonca prekvapením, keď zistia, odkiaľ niektoré značky pochádzajú. Spotrebitelia sa nechajú skôr lákať na známe značky, ktoré už veľmi dobre poznajú,“ vysvetľuje analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub.

Senec sa voľakedy pretekal s neďalekým One Fashion Outletom vo Voderadoch o to, kto otvorí skôr. Voderadom sa to podarilo už pred viac ako rokom, prvenstvo však v lákaní zákazníkov nemusí byť kľúčové. „Existuje veľké množstvo príkladov, keď druhý v poradí dokázal prekonať priekopníka. Ale i naopak, keď si svoju dominantnú pozíciu priekopník udržal. Poradie v tomto nehrá až takú veľkú rolu ako skôr to, čo ponúka. Cenovo dostupnými značkami alebo aj tým, aká je jeho dostupnosť,“ uzatvára Michal Kozub.

01 - Modified: 2007-03-28 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Brazília a Taliansko budú spolupracovať na biopalive
01 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie 02 - Modified: 2024-11-16 18:10:20 - Feat.: - Title: Maloobchod sa za 35 rokov zmenil, bude sa ďalej digitalizovať. Pracovníkov je nedostatok 03 - Modified: 2024-11-07 23:00:00 - Feat.: - Title: Cenové kontroly, konkurenti z Poľska aj nonstop predajne. Reťazce idú do neznámych vôd (analýza) 04 - Modified: 2024-11-07 10:51:44 - Feat.: - Title: Poslanci odmietli reguláciu podmienok maloobchodného predaja počas nedele 05 - Modified: 2024-11-07 08:19:44 - Feat.: - Title: Tržby v maloobchode sa v septembri medziročne zvýšili. Rast podporil zásielkový predaj
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 02:41