Elektronický mýtny systém, ktorý bol na Slovensku spustený od 1. januára tohto roka, funguje podľa prevádzkovateľa systému SkyToll, a. s., spoľahlivo. "Poskytuje tie činnosti, ktoré má," zdôraznil na dnešnom brífingu generálny riaditeľ SkyToll Matej Okáli.
Pripustil, že spoločnosť eviduje niekoľko sťažností od dopravcov. Dodnes, za prvé tri dni fungovania systému, oznámilo problémy 28 dopravcov. "Tie prešetrujeme, analyzujeme a v zákonnej lehote, tak ako je dané, či už zmluvou alebo aj zákonmi, budeme odpovedať," vysvetlil.
Od začiatku registrácie, teda 25. novembra minulého roka, do plného spustenia systému nahlásili dopravcovia 15 sťažností. "Všetky boli vybavené do jedného dňa," podotkol Okáli.
Na mýte sa dodnes podarilo vyzbierať 138.398 eur v rámci vyše 330.000 transakcií. "Počet vozidiel, ktoré vygenerovali aspoň jednu mýtnu transakciu za tieto prvé tri dni, je viac ako 8600. Celkovo sa zaznamenalo najazdených vyše 1 milióna km na spoplatnených úsekoch ciest," spresnil Okáli.
Doteraz je v systéme zaevidovaných viac ako 64.000 áut. Ich počet by mal podľa Okáliho stúpať najmä v nasledujúcich dňoch. Pôjde najmä o zahraničných dopravcov, ktorí prevažne využívajú hraničné kontaktné miesta. SkyToll tiež očakáva registráciu 10.000 až 15.000 slovenských dopravcov, ktorí to nestihli do 1. januára.